در پی انتشار ادعای معاون وزیرخارجه اوکراین؛

وزارت خارجه اوکراین ربایش هواپیما از کابل را تکذیب کرد

1400/06/02 - 16:49 - کد خبر: 49536 نسخه چاپی

نصر: «اولِگ نیکولِنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گزارش‌ها مبنی بر ربوده‌ شدن یک فروند هواپیمای اوکراینی از افغانستان و انتقال آن به ایران را رد کرد.

به گزارش نصر، اولگ نیکولنکو سخنگوی وزارت خارجه اوکراین اخبار منتشر شده درخصوص ربوده شدن یک فروند هواپیمای اوکراینی از افغانستان و انتقال آن به ایران را رد کرد.
وی این نکته رو هم اعلام کرد که اطلاعاتی که درباره ربایش این هواپیما منتشر می‌شود، با واقعیت همخوانی ندارد.
این در حالی است که «یوگنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین لحظاتی پیش از این اظهارات مدعی شده بود که یک فروند هواپیمای این کشور که به منظور تخلیه شهروندان اوکراینی، به افغانستان اعزام شده بود، از سوی افراد ناشناس ربوده شده و به سمت ایران پرواز کرده است.
وی در این باره مدعی شد: یکشنبه گذشته، هواپیمای ما از سوی دیگران ربوده شد. روز سه شنبه این هواپیما عملاً از ما دزدیده شده بود و در حالی که به جای اتباع اوکراینی، حامل گروهی از مسافرانی بود که از هویت آنها آگاه نیستیم، به سمت ایران پرواز کرد. (بعد از این حادثه) سه بار دیگر برای تخلیه اتباع اوکراینی تلاش کردیم که هیچکدام از آنها موفق نبود چرا که اوکراینی‌ها (به دلیل ازدحام جمعیت) نمی‌توانستند سوار هواپیما شوند.
ینین درباره سرنوشت این هواپیما هیچ اطلاعاتی ارائه نداد. این در حالی است که سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران با تکذیب ادعای ربایش هواپیمای اوکراینی، گفت: این هواپیما دیروز در فرودگاه مشهد سوختگیری کرد و ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه در فرودگاه کی یف فرود آمده است.
انتهای پیام/
وزارت خارجه اوکراین ربایش هواپیما از کابل را تکذیب کرد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار