مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل؛

سه قطب گردشگری استان اردبیل تقویت می‌شود

1398/08/04 - 15:51 - کد خبر: 4950 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تعریف و تقویت سه قطب گردشگری مغان ، سبلان و باغرو برای اولین بار در این استان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نادر فلاحی امروز در جلسه بررسی برنامه”های معاونت گردشگری گفت: قطب مغان شامل شهرستان”های اصلاندوز، بیله”سوار، پارس”آباد و گرمی، قطب سبلان شامل شهرستان”های مشگین”شهر، اردبیل، نیر و سرعین و قطب باغرو شامل شهرستان”های نمین، کوثر و خلخال است.

وی با بیان اینکه این قطب”بندی محور برنامه”ریزی شهرستان”ها در حوزه گردشگری خواهد بود، افزود: نظم”دهی به برنامه”ها و توجه به جاذبه”ها و قابلیت”های هر قطب متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و جغرافیایی استا از اهداف این طرح است.

فلاحی گفت: با توجه به قابلیت”های کم”نظیر گردشگری استان اردبیل بویژه در بخش روستایی، در برنامه”های جدید روستاها محور برنامه”ریزی”ها و تعریف رویدادها خواهند بود و از جمله توسعه اقتصاد روستا با نگاهی به بوم”گردی” مورد تاکید است.

وی با اشاره به میزبانی کنفرانس بین”المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰ افزود: این رویداد فرصت مطلوبی جهت معرفی قابلیت روستاها و جاذبه”های بیشمار واقع در زندگی روستایی و عشایری اردبیل است ، در سال آینده جشنواره کوچ عشایر نیز فرصتی برای معرفی قابلیت”های قطب مغان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین بهره”گیری از ظرفیت تشکل”های مردمی را سیاست دیگر اداره کل دانست و اظهارداشت: تقویم گردشگری استان با مشارکت تمامی معاونت”ها تدوین شده و با برنامه”ریزی منظم نسبت به معرفی جاذبه”ها در قالب رویدادهای متنوع اقدام می”شود.

بنا به این گزارش، استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان”های گیلان، زنجان و آذربایجان”شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از دو هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، دو واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و دو واحد اقامتگاه بوم”گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع”های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

انتهای پیام/

سه قطب گردشگری استان اردبیل تقویت می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار