رئیس کل دادگستری استان؛

۵۱ درصد زندانیان آذربایجان شرقی شاغلند

1400/06/01 - 12:17 - کد خبر: 49457 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۵۱ درصد از مجموع زندانیان این استان در رشته های مختلف اشتغال دارند.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: این افراد در حوزه هایی مانند قالی بافی، کفاشی، تولیدات چرم و صنایع چوبی و آهنی  فعالیت دارند که اداره کل زندان های آذربایجان شرقی مبالغی برای به عنوان دستمزد به کارگران این بخش پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه تلاش برای اشتغال داخل زندان یکی از راهبردها و اولویت های اصلی دستگاه قضائی در آذربایجان شرقی است، یکی از چالش های مهم این موضوع را مربوط به کمبود فضای فیزیکی داخل زندان ها بیان کرد.
خلیل اللهی اظهار داشت: به دلیل مشکلات مربوط به فضای فیزیکی برای ایجاد و تجهیز کارگاه های مختلف، هم اکنون بسیاری از کارگاه های فعال به خارج از محل زندان ها از جمله زندان  مرکزی تبریز منتقل شده اند.
وی از خیرین و حامیان زندانیان درخواست کرد تا با مساعدت های مالی خود، دادگستری آذربایجان شرقی و اداره کل زندان های استان را برای ساخت و تجهیز کارگاه های مختلف همراهی و یاری کنند، چون با ایجاد هر یک از کارگاه های مزبور و اشتغال زندانیان، می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده های زندانیان را رفع کرد.
خلیل اللهی، توجه به مسایل اعتقادی و فرهنگی در کنار آموزش های مربوط به اشتغال و مهارت آموزی را از جمله رئوس مورد تاکید دادگستری آذربایجان شرقی در زندان های استان بیان و اضافه کرد: باید توجه داشت که هدف اصلی از زندانی کردن مجرمان، اصلاح و بازآموزی مجرمان است.
وی از اجرای طرح «شفای قرآنی» در  زندان های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این طرح از سال ها قبل در زندان های استان آغاز شده است و جزو استان های پیشرو در این زمینه در سطح کشور هستیم.
وی ادامه داد: در قالب این طرح، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان موفق شده اند از یک جزء تا کل قرآن کریم را حفظ کنند که دستاوردی بسیار مهم و ویژه به شمار می آید.
خلیل اللهی با بیان اینکه پارسال ۲۸۵ نفر از زندانیان آذربایجان شرقی به دلیل فعالیت های ممتاز فرهنگی و قرآنی آزاد شده و یا مدت حبس آنها کاهش پیدا کرده است، افزود: آموزش های قرآنی داخل زندان ها در کاهش مراجعات بعدی مجرمان به داخل زندان ها بسیار موثر بوده است.
انتهای پیام/
۵۱ درصد زندانیان آذربایجان شرقی شاغلند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار