خبر/

صدور ویزای گردشگری سلامت در آذربایجان‌شرقی تسهیل می‌شود

1400/05/31 - 17:26 - کد خبر: 49433 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: نحوه صدور ویزای گردشگری سلامت در استان به ویژه در ایام کرونا تسهیل می‌شود.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیرو برگزاری جلسه گروه کاری اقتصاد گردشگری استان، بررسی و رفع موانع و مشکلات حوزه گردشگری سلامت در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: امکان ارسال مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت به دبیرخانه گردشگری واقع در معاونت گردشگری استان برای بررسی و رسیدگی فراهم شده است.
بایرام زاده، ادامه داد: تقاضای افزایش سهمیه ابلاغی برای دریافت ویزای T ( گردشگری سلامت ) توسط فعالان این حوزه، معرفی شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت توسط علوم پزشکی به دنبال رایزنی وزارت‌های میراث فرهنگی و امور خارجه و همچنین لزوم نظارت بر بیمارستان‌های فاقد IPD با همکاری علوم پزشکی استان، از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود.
وی با تاکید بر احیای حوزه گردشگری سلامت این استان و به خصوص مزیت‌های بخش بهداشت و درمان تبریز، یادآوری کرد: برنامه اولیه کمیته گردشگری سلامت استان بر محور جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان، شمال عراق و شرق ترکیه استوار شده است.
آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز با موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب به لحاظ امکانات پزشکی و درمانی و نیز شرایط خاص اقلیمی، قابلیت فراوانی برای جذب توریسم درمانی از استان‌های همجوار و کشورهای همسایه و حوزه قفقاز دارد.
امکانات تخصصی درمانی، چشمه‌های متعدد آب گرم، مجاورت با دریاچه ارومیه و موقعیت مناسب جغرافیایی و همسایگی با کشورهای جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و همچنین نزدیکی به کشورهای ترکیه و عراق، آذربایجان شرقی را به عنوان یکی از قطب‌های توریسم درمانی در ایران تبدیل کرده است.
آذربایجان‌شرقی در حال حاضر ۲۹ بیمارستان دولتی، هشت بیمارستان عمومی غیردولتی و هفت بیمارستان خصوصی دارد که هر کدام در بخش‌ها، رشته‌ها و تخصص‌های مختلف توانایی جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارند.
بنا به آمارهای رسمی، اوج سفرهای گردشگری از جمهوری آذربایجان به ایران مربوط به سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بوده است که در این سال‌ها بیش از یک میلیون شهروند آذربایجانی از ایران دیدار کردند که نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد از آنها با هدف درمان بوده است.
انتهای پیام/
صدور ویزای گردشگری سلامت در آذربایجان‌شرقی تسهیل می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار