دریادار خانزادی؛

تجهیزات نیروی دریایی ارتش را احیا کردیم

1400/05/31 - 16:01 - کد خبر: 49429 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه تجهیزات نداجا را احیا کردیم گفت: حضور در دریای سرخ و اقیانوس اطلس بیانگر دانش و توانمندی نیروی انسانی متخصص و متعهد نیروی دریایی ارتش است.

به گزارش نصر، امیر دریادار حسین خانزادی در مراسم معارفه و تکریم فرماندهان جدید و سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: روزی که فرمانده کل ارتش بنده را جهت فرماندهی نیروی دریایی احضار کردند، به بنده گفتند یکی از ارزش‌هایی که موجب انتخاب شما در این سمت شد، این بود که در صف هیچ صنفی نایستادید و همواره در سلسله مراتب فرماندهی و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا قرار داشتید و امروز نیر بنده از این حیث که تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا اجرا می‌شود خرسند هستم.
وی افزود: خدا را شاکرم که تا آخرین ساعاتی که این تغییر در نیروی دریایی بخواهد اتفاق بیفتد بنده در همان مسیر سلسله مراتب فرماندهی و تبعیت از ولایت بودم و لحظه‌ای از این ارزش دور نشدم.
فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در این دوره ۴ ساله ظرفیت‌ها و تلاش‌های فزاینده ای را برای سازماندهی و ساخت درونی نیروی دریایی که یکی از حوزه‌های فعالیتی ما محسوب می‌شد و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشت انجام دادیم و در حوزه ساخت درونی بر روی نیروی انسانی اهتمام ویژه‌ای کردیم.
دریادار خانزادی با اشاره به اهمیت توجه به تجهیزات در نیروی دریایی، گفت: در حوزه تجهیزات سال‌ها بود که موضوع عمر دهی انقلابی به تجهیزات و بازسازی و احیا را مد نظر قرار داده و در این راستا گام‌های مناسبی برداشتیم.
وی گفت: در دوره فرماندهی، یک مسئله واضح و روشنی را پیش رو داشتیم که با حرکت شجاعانه نیروی دریایی از خلیج فارس به شرق تنگه هرمز و دریای عمان و در امتداد آن به خلیج عدن این حرکت شکل گرفت؛ چرا که بالغ بر چندین سال بود که این حضور مقتدرانه در این منطقه وجود داشت اما موضوع ناامنی در دریای سرخ موضوعی بود که خطوط مواصلاتی نیروی دریایی و مجموعه شرکت ملی نفت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به شدت آزار می‌داد، لذا مجموعه تلاش‌هایی در این زمینه برای اینکه امنیت برقرار شود شکل گرفت و در نهایت با ورود نیروی دریایی به این منطقه غائله ناامنی تا حد بسیار زیادی فروکش کرد.
فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: حضور در دریای سرخ نیازمند ایجاد ظرفیت‌های جدیدی بود و لازم بود که اسکورت مستقیم و همگام با نفتکش‌ها انجام شود، از این رو باید سامانه رانش ناوشکن‌ها احیا می‌شد و در این مدت تقریباً همه ناوشکن‌های ما به استثنای سبلان به طور کامل سیستم رانش شأن تغییر کرد و ظرفیتی به وجود آمد که ناوشکن‌های ما بیش از ده گره دریایی سرعت پیدا کردند.
دریادار خانزادی با بیان اینکه ساخت تجهیزات جدید در راستای حرکت انقلابی که از گذشته در نداجا آغاز شده بود همچنان در این مجموعه تداوم پیدا کرده است، افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند، ناوشکن دنا و ناو موشک انداز زره، زیردریایی فاتح و ناوبندر مکران از جمله شناورهای بودند که در این دوره به نیروی دریایی ملحق شدند.
وی تصریح کرد: ناوشکن سهند به طور کلی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شد و امروز وقتی این ناوشکن در اقیانوس‌ها حرکت می‌کند، به نوعی ظرفیت‌های دانشی، علمی، اقتدار نیروی انسانی و انباشتی از دانش و فناوری نیروی دریایی و وزارت دفاع را با خود همراه دارد و به نمایش جهانیان می‌گذارد.
فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌ها و اقیانوس‌ها به نوعی خیز تمدنی جمهوری اسلامی را در دست یابی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نمایش می‌گذارد.
دریادار خانزادی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی خودمان سازنده تجهیزات مورد نیاز هستیم و با دانش بومی نیز در عرصه دریاها از این تجهیزات استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: اگرچه دشمن تلاش کرد تا انقلاب و نیروهای مسلح و ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی را متوقف کند؛ اما همانطور که می‌بینیم حرکت نمادین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس، دریای شمال، دریایی کارائیب و خلیج فنلاند به نوعی بیانگر تبلور توانمندی و اقتدار دانش فرزندان این مرز و بوم است.
فرمانده سابق نداجا گفت: امروز دروازه اقیانوس اطلس برای جمهوری اسلامی ایران باز شده است و هیمنه دریانوردی اقیانوسی برای ما شکسته شده و دیگر دور از دسترس نیست.
دریادار خانزادی همچنین با اشاره به بازسازی و احیای تجهیزات نیروی دریایی، گفت: کار ساخت ناوشکن دماوند به پایان رسیده است و به دنبال آن بودیم تا در هفته دفاع مقدس این ناوشکن را به ناوگان دریایی کشور ملحق کنیم.
وی در خصوص روند بازسازی ناو کنارک، گفت: ناو کنارک نیز با ترکیب جدید و بهره گیری از موتورهای قدرتمند به عنوان یک ناو موشک انداز بازسازی شده است و همچنین ناوشکن طلائیه به عنوان اولین شناور خاص نیروی دریایی تمامی منابعش تأمین شده و امیدوار بودیم که تا پایان سال به ناوگان نداجا بپیوندد.
انتهای پیام/
تجهیزات نیروی دریایی ارتش را احیا کردیم خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار