رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی:

تور دوچرخه‌سواری ۲۰۲۱ ایران - آذربایجان لغو شد

1400/05/31 - 13:52 - کد خبر: 49412 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی و مدیر فنی تور ایران – آذربایجان گفت: تور دوچرخه سواری بین‌المللی ۲۰۲۱ ایران - آذربایجان به عنوان پر سابقه‌ترین تور ایران، برای دومین سال متوالی لغو شد.

به گزارش نصر، رسول هاشم کندی روز یکشنبه، 31 مردادماه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری این تور وجود ندارد؛ البته مشکلی برای درجه تور پیش نمی‌آید، چون کرونا یک مساله جهانی است و خیلی از رویدادهای بزرگ و تورهای دیگر در سراسر جهان هم به علت کرونا لغو شده اند.
وی درباره بدهی این هیات به اتحادیه جهانی گفت: مبلغ ۹ هزار یورو بابت بدهی چند ساله تست‌های دوپینگی به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بدهکاریم.
هاشم کندی با بیان اینکه کمیته برگزاری تور در مورد تسویه این بدهی نامه ای ارسال کرده و بابت ثبت نام تور برای سال آینده باید این بدهی را تسویه کنیم، افزود: ما به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) نامه ارسال کرده‌ایم، اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم و از طرفی فرصت زیادی برای ثبت نام باقی نمانده است و باید این بدهی تعیین تکلیف شود سپس ثبت نام تور را برای سال آینده انجام دهیم.
تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان در سال ۱۳۶۵ با عنوان دوچرخه‌سواری دور دریاچه ارومیه با شرکت تیم‌های ایرانی آغاز به کار کرد و سپس در سال‌های بعد به تور دوچرخه‌سواری آذربایجان تغییر نام یافت.
دور سی‌وسوم تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان در سال ۲۰۱۸ که در ابتدا بنا بر شایعاتی قرار بود به علت مشکلات ارزی و مشکلات در پرداخت جوایز ارزی به تیم‌های خارجی برقرار نشود، سر انجام با شرکت ۱۳ تیم از ایران و کشورهای دیگر برگزار شد.
این دور نیز مشابه سه دور اخیر رقابت‌های تور آذربایجان در ۶ مرحله برگزار شد که شرکت‌ کنندگان در جاده‌های استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل رکاب زدند. در انتهای مرحله ششم رکابزن روسی، دیمیتری سوکولوف، توانست بهترین زمان مجموع مراحل را کسب کند.
انتهای پیام/
تور دوچرخه‌سواری ۲۰۲۱ ایران - آذربایجان لغو شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار