رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از ۳۰ نفر بالاتر رفت

1400/05/31 - 11:31 - کد خبر: 49402 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ نفر در ۹ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۲ نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه بود.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت بر اثر ابتلا به کرونا، پنج نفر در میاندوآب، چهار نفر در مهاباد، سه نفر در خوی، ۲ نفر در هر یک از شهرستان های سلماس و بوکان و یک نفر در هریک از شهرستان‌های چایپاره، شاهین دژ و ماکو جان خود را از دست داده اند.
وی اضافه  کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به پنج هزار و ۲۳۸ نفر رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: طبق برآوردها میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ۲.۴ درصد نسبت به مبتلایان است.
آقازاده با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۹۸۰ نفر در استان به کرونا، حدود ۳۳۰ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.
وی اظهار کرد: از این تعداد ۲۸۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه بوده و ۶۶ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.
به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۱۹ هزار و ۸۱۷ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۴.۷ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۲ درصد کل فوتی های کشور براثر ابتلا به کرونا نیز مربوط به این استان است.
روز گذشته نیز ۲۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده بود.
انتهای پیام/
فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی از ۳۰ نفر بالاتر رفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار