مدیرکل استاندارد استان:

دو واحد تولید ژلاتین در آذربایجان‌شرقی در حال دریافت نشان حلال هستند

1400/05/31 - 10:53 - کد خبر: 49393 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: مراحل اعطای نشان استاندارد حلال به ۲ واحد تولیدکننده ژلاتین خوراکی در استان در حال انجام است.

به گزارش نصر، ساسان فرشی حق رو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تا کنون برای یک واحد کشتارگاه طیور در استان نشان استاندارد حلال صادر شده است، افزود: هم اکنون درخواست چندین واحد تولیدی استان برای صدور نشان استاندارد حلال در مرحله بررسی است.
وی با بیان اینکه با استناد به قانون تقویت نظام استاندارد کشور، تنها مرجع رسمی برای اعطای نشان حلال سازمان ملی استاندارد است، اظهار کرد: فرایند صدور این نشان زیر نظر فقیه متجزی تایید شده توسط شورای نگهبان انجام می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: پیرو درخواست واحدهای تولیدکننده ژلاتین خوراکی مذکور،  حجت الاسلام یوسفی نیا، نماینده  ویژه فقیه ناظر بر حلال سازمان ملی استاندارد هفته گذشته طی سفری ۲ روزه از واحدهای مذکور بازرسی بعمل آورد.
فرشی حق رو با اشاره به تاکید نماینده ویژه فقیه ناظر بر حلال این سازمان برای حمایت از واحدهای تولید ژلاتین خوراکی، ادامه داد: تولید و رونق این واحدها با رعایت شرایط بهداشتی و موازین شرعی افزایش می یابد.
وی یادآوری کرد: صدور نشان استاندارد حلال به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور در دستور کار سازمان ملی استاندارد بوده و تلاش می شود فرهنگ حلال در کشور توسعه یابد تا جمهوری اسلامی ایران بتواند در مجامع بین المللی سهم مناسبی از بازار ۲ هزار میلیارد دلاری تجارت حلال را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام/
دو واحد تولید ژلاتین در آذربایجان‌شرقی در حال دریافت نشان حلال هستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار