بهبودی خبر داد:

پیشنهاد تامین اعتبار 7 میلیارد تومانی به موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

1400/05/31 - 10:28 - کد خبر: 49391 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی از پیشنهاد تامین اعتبار 7 میلیارد تومانی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به موزه دفاع مقدس استان، خبر داد.

به گزارش نصر، داود بهبودی در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موزه دارای جنبه‌های مختلف ارزشی، فرهنگی و تاریخی است اما هنوز سازمان مدیریتی متناسب با آن تعریف نشده و باید از طریق ارگان‌های مرتبط اداری استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی سازمان مناسبی برای مدیریت این مجموعه تعریف شود.
وی افزود: لازم است در دولت جدید این مسئله پیگیری و حل شود و در بودجه سال آینده نیز این مسئله مورد توجه قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌ها در این مورد استفاده شود.
بهبودی با اشاره به دغدغه تامین اعتبارات مورد نیاز موزه دفاع مقدس استان تصریح کرد: شهرداری تبریز اگر اراده کند، می‌تواند از عهده تامین سهم خود برآید!
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: علیرغم زحمات فراوانی که کشیده شده متاسفانه این موزه اثربخشی لازم را بدنبال نداشته و هنوز برخی از مسائل اساسی موزه مثل وجود معارض‌ها حل نشده است؛ باید با کمک استانداری و نیز همکاری شهرداری و شواری جدید شهر این موضوعات حل شود.
وی تاکید کرد: تامین محتوا و پیش از آن طراحی تولید محتوا از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ طراحی برای تولید محتوا یک کار بسیار ظریف، خلاقانه و همواره در حال تغییر و تحول، نوآورانه، خلاق و پویا است؛ در واقع مشاور تولید محتوا باید آخرین ایده ها را به میان آورده و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های فراوانی از خود نشان دهد و با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های دنیا آن را عملیاتی سازد.
بهبودی ابراز داشت: موزه دفاع مقدس آذربایجان در قانون بودجه ردیف مستقلی دارد و برای امسال مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و باید تلاش کنیم ردیف مربوطه در سال‎های آینده تقویت شود؛ همچنین پیگیری‌های لازم در خصوص ابلاغ اعتبار مازاد بر ردیف فوق به مبلغ هفت میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی افزود: سفارش کار طراحی و تولید محتوای این پارک موزه به هنرمندان فاخر استان علاوه بر اینکه به تقویت فعالیت‌های هنری و ارتقای سطح آن می‌انجامد، در راستای پروژه‌های سند تدبیر توسعه موجب فعال‌تر شدن اقتصاد فرهنگ استان و نیز بهبود سطح معیشت و افزایش اشتغال در این عرصه می‌شود.

اختصاص رقم 3 میلیارد تومان از طرف شهرداری تبریز به موزه دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز توضیح داد: برای تولید محتوای موزه قراردادی با شهرداری منعقد کرده‌ایم که بر آن اساس مقرر شده رقم 3 میلیارد تومان به موزه اختصاص دهند که تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان تامین شده است و انتظار داریم مساعدت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.
اصغر عباسقلی‌زاده تکمیل ویدئووال برای سن اصلی، استندهای رایانه‌ای دیجیتالی و تامین برق اضطراری موزه دفاع مقدس استان را ضروری برشمرد و گفت: تجهیزات سخت افزاری اصلی‌ترین نیاز موزه است.
وی با بیان اینکه اسناد دفاع مقدس شرایط خاص نگهداری دارد، توضیح داد: بنیاد شهید نوشته‌های شهدا را جمع‌آوری و نسخه دیجیتال آنها را تهیه کرده؛ تندیس های یک به یک شهدای شاخص نیز در حال تهیه هستند.
انتهای پیام/
پیشنهاد تامین اعتبار 7 میلیارد تومانی به موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار