رییس اداره راه و شهرسازی اهر؛

جاده اهر - مشگین شهر با اعتبار ۲۶۸ میلیارد تومان اجرا می‌شود

1400/05/31 - 09:52 - کد خبر: 49384 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره راه و شهرسازی اهر گفت: جاده اهر - مشگین شهر به طول ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۲۶۸ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، اکبر فلاح روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این پروژه از سوی شرکت وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می شود، افزود: پیش از این قرار بود این پروژه توسط شرکت دیگری اجرا شود که این شرکت بنا به دلایلی از اجرای این کار منصرف و موضوع به ماده ۴۸ ارجاع داده شد.
وی با اشاره به احداث ۲ تونل در کیلومتر ۱۹ و ۲۰ این جاده، اظهار کرد: ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل کمربندی جنوبی این شهر به طول حدود هفت کیلومتر از پلیس راه اهر تا جاده مشگین شهر اختصاص یافته و هم اکنون عملیات خاکبرداری و تملک اراضی این مسیر اجرا شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی اهر مجموع اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل جاده اهر - تبریز،  اهر - مشگین شهر و کمربندی جنوبی را ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مطالعات نهایی کمربند شرقی به طول ۶ کیلومتر برای اتصال جاده مشگین شهر به جاده کلیبر به اتمام رسیده و تاکنون سه کیلومتر از این جاده تحویل شده است و سه کیلومتر باقیمانده نیز که به دلیل تامین نشدن اعتبار و تملک زمین نیمه کاره رها شده بود به شرکت وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار می شود.
فلاح با بیان اینکه جاده اهر - تبریز از سه راهی هریس به اهر آغاز می‌شود، ادامه داد: اداره راه و شهرسازی این شهرستان در سه منطقه این مسیر فعالیت دارد که روکش و اسفالت حوالی راهدارخانه انجام می‌شود و گردنه گویجه بئل به طول ۳.۵ کیلومتر با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان توسط شرکت منابع توسعه آب در حال احداث است.
وی با اشاره به حل نواقصات جاده اهر - تبریز از گویجه بئل تا پلیس راه اهر، یادآوری کرد: ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل گاردریل و تابلوهای راهنمایی این مسیر هزینه می شود.
رییس اداره راه و شهرسازی اهر گفت: اجرای تقاطع غیرهمسطح روبروی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان چندین سال به دلیلی عدم تامین اعتبار لازم به تعویق افتاده و فقط ۳۰ درصد پیشرفت دارد.
فلاح، افزود: مقرر شده تکمیل این پروژه به همراه محل احداث ورود و خروج شهرک صنعتی با کار کارشناسی و عمرانی به زودی آغاز شود و این اداره نیز برای تکمیل این طرح با اداره راهداری همکاری می کند.
وی با بیان اینکه جاده اصلی اهر - تبریز در حال تکمیل است، اظهار داشت: در این مسیر تنها دوربرگردان و تقاطع‌های غیرهمسطح باقی مانده که به زودی با اخذ اعتبارات لازم این موارد نیز در اسرع وقت به اتمام خواهد رسید.
شهرستان اهر با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
انتهای پیام/
 
جاده اهر - مشگین شهر با اعتبار ۲۶۸ میلیارد تومان اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار