مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه؛

۱۸۰هزار موقوفه در کشور وجود دارد

1398/08/04 - 15:08 - کد خبر: 4937 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تا کنون ۱۸۰ هزار موقوفه در سطح کشور به ثبت رسیده است که نیمی از آنها انتفاعی و نیم دیگر منفعتی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد نوروزپور امروز در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: موقوفه انتفاعی همچون مساجد، مدارس، بیمارستان و مواردی از این قبیل است که همه مردم از آنها بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: موقوفه منفعتی شامل وقف هایی است که از منافع آنها برای اجرای نیت های واقفان بهره گرفته می شود.

حجت الاسلام نوروزپور با بیان اینکه وقف سنت حسنه ای است که مورد توجه همه ادیان الهی بوده است، گفت: اولین واقف در جهان اسلام، نبی مکرم اسلام بودند و باید تلاش کنیم از سیره ایشان در وقف الگو بگیریم.

وی به ضرورت توجه به نیازهای روز جامعه در انجام وقف تاکید کرد و گفت: اتاق فکری در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه برای احصا نیازها و معرفی آنها به واقفان تشکیل شده است.

حجت الاسلام نوروزپور وقف مشارکتی را فرصتی برای سهیم شدن همه افراد جامعه در انجام این عمل خداپسندانه دانست و گفت: هم اکنون چهار بیمارستان تخصصی درمان سرطان در کشور از طریق وقف مشارکتی در حال ساخت است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه اندازی ۲۰۰ مرکز افق (اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) در بقاع امامزادگان در سطح کشور خبر داد و افزود: این مراکز برای شناسایی آسیب های اجتماعی حول بقاع متبرکه و بهبود وضعیت آنها و نیز تقویت برنامه های فرهنگی و قرآنی راه اندازی می شود.

وی به اقدامات و فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: این سازمان امسال ۱۰۷ موکب را برای خدمات رسانی به زائران در مسیرهای ۱۰ گانه پیاده روی اربعین برپا کرد.

انتهای پیام/

۱۸۰هزار موقوفه در کشور وجود دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار