در پی تبادل تفاهمنامه؛

ایران از تجربه فنلاند برای دیجیتالی شدن استفاده می کند

1400/05/30 - 12:19 - کد خبر: 49340 نسخه چاپی

نصر: تجارب کشور فنلاند در خصوص چگونگی دیجیتالی شدن مورد توجه سازمان فناوری اطلاعات ایران قرار گرفت.

به گزارش نصر، در پی تفاهم نامه‌ای که پیش از این میان وزرای ارتباطات دو کشور ایران و فنلاند مبادله شد، وبینار «تجربه فنلاند در دیجیتالی شدن» با حضور سازمان فناوری اطلاعات ایران و مسئولان فاوای فنلاند برگزار شد.
این رویداد در دو محور شامل «مروری بر نحوه دیجیتالی سازی در فنلاند» و «اقتصاد دیجیتال در فنلاند» با حضور فروزنده ودیعتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی، بهنام ولی‌زاده معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، ماریا نیکیلا رئیس واحد دیجیتال وزارت اقتصاد فنلاند و لواسما مدیرکل بخش عمومی فاوای وزارت اقتصاد فنلاند برگزار شد و شرکت کنندگان به ارائه تجربیات و بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این وبینار بهنام ولی‌زاده با اشاره به استقبال ایران از بهره‌گیری از تجارب کشور فنلاند در دیجیتالی شدن، توضیحاتی اجمالی درباره چگونگی وضعیت گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) به منظور ارائه خدمات دولت به دولت (G۲G)، گذرگاه عمومی خدمات دولت (PGSB) جهت ارائه خدمات دولت به کسب و کارها (G۲B) و نیز پلتفرم ارائه خدمات بر بستر تلفن همراه (MBAAS) برای ارائه خدمات دولت به شهروندان (G۲C) در کشور ایران ارائه داد.
در همین حال کشور فنلاند نیز که با اختصاص رتبه چهارم توسعه دولت الکترونیکی از جایگاه قابل توجهی در جهان برخوردار است، تجارب خود را در خصوص چگونگی دیجیتالی شدن با مسئولان ایرانی در میان گذاشت.
نمایندگان این کشور اروپایی وجود دو Service Bus جداگانه در این کشور بر بستر G۲G و G۲B را تشریح کردند که درخواست خدمات دولت الکترونیکی و احراز هویت در این کشور را از دو مسیر کارت ملی و گذرنامه امکان‌پذیر می‌کند. فرآیند چگونگی الکترونیکی شدن مالیات در فنلاند از دیگر تجربیاتی بود که در این وبینار مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/
 ایران از تجربه فنلاند برای دیجیتالی شدن استفاده می کند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار