متفکر آزاد؛

بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس با دقت و سرعت انجام می شود

1400/05/27 - 21:53 - کد خبر: 49278 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مسئول میز رای اعتماد وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس با دقت و سرعت خوبی انجام می شود و از شنبه تا سه شنبه آینده نیز صبح و بعد از ظهر پس از بررسی دقیق کارنامه آنان، جلسات رای اعتماد برگزار می شود.

به گزارش نصر، روح الله متفکر آزاد روز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اظهار کرد: هر ۱۹ وزیر پیشنهادی به مجلس در ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس حاضر شدند و برنامه‌های خود را ارائه دادند.
وی تاکید کرد: این بررسی و نشست ها بدون هیچ لابی‌گری و دلالی انجام و جلسات تخصصی و موفقی در مجلس برگزار شد. 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه رئیس جمهوری در معرفی کابینه پیشنهادی جوانگرایی کرده، خاطرنشان کرد: البته وزرای پیشکسوت نیز در بین وزرای پیشنهادی وجود دارند. 
متفکرآزاد گفت: این کابینه ترکیبی بوده و نظرات به هر کدام از وزیران مختلف است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس، کارنامه و عملکرد وزرای پیشنهادی به دقت از زوایای مختلف بررسی شده و نتایج صحبت‌ها، برنامه‌ها و نشست‌ها در سامانه‌ای که مختص نمایندگان است، به نمایش گذاشته شده است.
متفکر آزاد یادآوری کرد: پیش بینی می شود مجلس شورای اسلامی از شنبه تا عصر سه شنبه در ۴۰ ساعت وزرای پیشنهادی را در صحن علنی مجلس بررسی و سپس رای‌گیری انجام شود.
آیت الله سید ابراهیم رییسی ۲۰ مردادماه و حدود یک هفته پس از مراسم تحلیف رسمی فهرست وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. مجلس هم طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی پس از بررسی سوابق و توانمندی وزیران پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی ، جلسه رای اعتماد را برگزار خواهد کرد.
در ترکیب وزاری معرفی شده از سوی رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، جوانترین وزیر ۴۰ سال و مسن‌ترین آنها ۶۳ سال و میانگین سن کابینه سیزدهم۵۲ سال است که نشان از جوانتر شدن کابینه این دوره نسبت به دولت‌ قبلی دارد .
انتهای پیام/
بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس با دقت و سرعت انجام می شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار