با راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده پارچه جین کشور؛

تار و پود نساجی زنجان محکم می‌شود

1398/08/04 - 13:44 - کد خبر: 4927 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مراحل پایانی نصب و راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید پارچه جین کشور در استان زنجان در حال انجام است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، ناصر فغفوری در گفت”وگویی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مجموعه مدیریتی استان در حوزه صنعت به آن تأکید دارد، حفاظت از اشتغال ایجاد شده از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی و جلوگیری از تعطیلی آن”ها است.

این مسئول ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته و سال”جاری هیچ واحدی در استان تعطیل نشده است و حتی با تلاش صورت گرفته برخی از واحدهایی که از چرخه تولید خارج شده بودند نیز به چرخه بازگشتند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال” ۶۹ واحد صنعتی در استان زنجان راه”اندازی و وارد چرخه تولید شده و سرمایه”گذاری صنعتی صورت گرفته برای راه”اندازی این واحدها بالغ بر ۱۴۶۲ میلیارد ریال است و در حال حاضر در استان ۱۲۴۲ واحد صنعتی راه”اندازی شده و دارای پروانه بهره”برداری بوده و سرمایه”گذاری صنعتی انجام ”شده در استان بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

فغفوری با بیان اینکه هم”اکنون مراحل پایانی نصب و راه”اندازی بزرگ”ترین کارخانه تولید پارچه جین کشور در استان زنجان در حال انجام است، تصریح کرد: آخرین مراحل نصب و راه”اندازی ماشین”آلات کارخانه اطلس”جین از کارخانجات گروه صنعتی «پر» در حال اجرا بوده و تلاش می”شود تا پایان سال و با حضور مقامات عالی”رتبه کشوری به بهره”برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: زنجان جزو استان”های برتر در حوزه صنعت نساجی است و موقعیت خوبی در سطح کشور دارد. علاوه بر آن استان زنجان در بحث ریسندگی، رنگرزی و بافندگی در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد. مزیت صنعت نساجی در استان این است که اگر ۱۰ سرمایه”گذار در این زمینه در کشور فعال باشد، شش سرمایه”گذار حوزه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۸۰ واحد نساجی تولیدی کوچک و بزرگ فعالیت می”کنند و ۳۰ درصد اشتغال استان زنجان در بحث صنعت نساجی است.

انهای پیام/

تار و پود نساجی زنجان محکم می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار