گزارش اختصاصی/

سبقت "ماست" از " یارانه " / افزایش قیمت لبنیات در سکوت خبری

1400/05/26 - 17:50 - کد خبر: 49259 نسخه چاپی

نصر: سریال تکراری افزایش قیمت لبنیات در حالی ادامه دارد که هر دبه ماست با سبقت از یارانه هر فرد ایرانی به 50 هزار تومان رسید.

به گزارش نصر، کمتر از 20 روز است که محصولات لبنی افزایش چشمگیری داشته درحالیکه این افزایش، چراغ خاموش و در سکوت خبری مسئولان صورت می گیرد. بررسی‌های میدانی خبرنگار «نصر» نشان می دهد قیمت محصولات لبنی نسبت به یک ماه گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است، برخی از فروشندگان می گویند ٨٠ درصد قیمت شیر و فرآورده های لبنی را شیر خام تشکیل می داد و اکنون شیر خام بیش از 6 هزار و پانصد تومان شده است و این افزایش قیمت باعث شده تمامی محصولات لبنی افزایش قیمت داشته باشند.
یکی از فروشندگان می گفت: تمامی برند های لبنی در این چند روز گذشته یکباره قیمت های خود را افزایش داده اند و این افزایش مربوط به تمام برند ها است.
این فروشنده ادامه داد: قیمت شیر خام اکنون بیش از 6 هزار تومان است و این موجب شده است برخی از مشتریان که قبلا دو کیلو شیر خریداری می کردند اکنون به یک کیلو کاهش داده اند.
یکی‌از دامداران در تبریز می گفت: قیمت نهاده های دامی افزایش زیادی داشته و در بازار نهاده دامی نسبت به قبل پیدا نمی شود، فروش دام زنده حتی به بیشترین قیمتی که اکنون در بازار فروخته می شود باز هم به ضرر دادم دار است.
این دام دار با سابقه ادامه داد: قیمت نهاده‌های دامی سه برابر شده است و هیچ حمایتی از دامدار نمی‌شود.
وی اضافه کرد: در شرایطی که هیچ حمایتی از دام دار نمی شود طبیعی است که قیمت دام و به تبع آن قیمت محصولات لبنی افزایش یابد.
این گزارش می افزاید، ده روز پیش بود که مدیرعامل کشتارگاه شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار نصر در رابطه با افزایش قیمت گوشت گفت: قانونا قیمت ها تغییر نیافته است، اما قیمت دام زنده افزایش یافته است و بصورت طبیعی افزایش غیر رسمی انجام شده است.
وی تصریح کرد: امیدوارم مسئولین جدید دولت تدبیری کنند تا حمایت هایی شود، کسانی که در سیستم و سیاست های دولت و حاکمیت هستند باید از دام دار حمایت کنند تا قیمت دام کنترل شود، اگر مسولین بخواهند برای دام دار در این وضعیت بازار به صرفه باشد باید گوشت کیلویی ١۶٠ الی ١٧٠ فروخته شود، وضعیت خوب نیست، دام دار در هر صورت متضرر است باید کاری کنیم که هزینه های دام دار کاهش یابد.
وی ضمن اظهار تاسف افزود: امیدواریم حاکمیت سریعا به این موضوع ورود کند، از سال گذشته مرتبا نامه ها و هشدار های لازم را داده ایم، واقعیت این است که ترتیب و اثری دیده نمی شود.
گزارش نصر حاکی از آن است که، متاسفانه در سکوت خبری و عدم جوابگویی مسئولین قیمت محصولات لبنی افزایش یافته و کسی نیست که به این افزایش قیمت پاسخ دهد، انتظار می رود مسئولین حکومتی ضمن چاره جویی سریع و فوری و حمایت از دام دار تلاش کنند تا قیمت دام زنده و نهایتا قیمت محصولات لبنی کاهش یابد.
انتهای پیام/
سبقت محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار