معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

افراد برای تزریق دوز دوم واکسن اسپوتنیک و استرازنکا به مراکز بهداشت آذربایجان شرقی مراجعه نکنند

1400/05/26 - 11:51 - کد خبر: 49239 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که تحویل واکسن اسپوتنیک و استرازنکا در هفته جاری انجام نگرفته است، گفت: خواهشمندیم تمامی افرادی که زمان تزریق دوز دومآن‌ها با این نوع واکسن‌ها فرارسیده است، به مراکز بهداشت مراجعه نکنند و منتظر اطلاع رسانی در هفته‌های آتی باشند.

به گزارش نصر، دکتر عباسعلی درستی دوشنبه شب ۲۵ مردادماه در گفت‌وگوی خبری، متذکر شد: حد فاصله تزریق دوز دوم واکسن اسپوتنیک تا سه ماه پس از تزریق دوز اول و واکسن استروزنکا نیز تا شش ماه پس از تزریق دوز اول است، از این رو از لحاظ علمی جای هیچ نگرانی نیست و ما هنوز وقت برای تامین این واکسن‌ها داریم.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به مشکل تامین واکسن کرونا در برخی شهرستان‌ها به خصوص تبریز در روز دوشنبه، اظهار کرد: با توجه به این‌که مدیریت سامانه واکسیناسیون و نوبت دهی به صورت استانی انجام نمی‌گیرد، نبود واکسن در روز دوشنبه به صورت کامل اطلاع رسانی نشده و به همین دلیل برخی از افراد بدون اطلاع از نبود واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کردند.
وی ضمن عذرخواهی از شرایط به وجود آمده، وضعیت عدم تامین واکسن و مدیریت نوبت دهی سامانه را مربوط به تهران و وزارت بهداشت دانست و افزود: محموله جدید واکسن کرونا روز دوشنبه به دست ما رسیده و قرار است تا از روز سه شنبه در مراکز بهداشت استان، تزریق واکسن کرونا تداوم داشته باشد.
درستی ادامه داد: آخرین محموله دریافتی واکسن کرونا تا روز تاسوعای حسینی کفاف خواهد داد، از طرفی مقرر شده تا محموله جدید در روز تاسوعا و یا روز بعد عاشورا تامین شود که اگر واکسن‌ها پیش از عاشورا به دستمان برسد، در این روز نیز تزریق واکسن خواهیم داشت وگرنه به احتمال زیاد، واکسن در روز عاشورا در سطح استان تزریق نمی‌شود.
انتهای پیام/
 افراد برای تزریق دوز دوم واکسن اسپوتنیک و استرازنکا به مراکز بهداشت آذربایجان شرقی مراجعه نکنند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار