در دیدار فرستاده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان/

ظریف اعلام کرد: تقدیر ایران از چین در زمینه تامین واکسن/ ضرورت توجه جدی به بی‌جاشدگان افغان

1400/05/25 - 20:00 - کد خبر: 49206 نسخه چاپی

نصر: در دیدار امروز دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و یوه شیائو یونگ فرستاده ویژه وزارت امور خارجه چین در امور افغانستان، آخرین تحولات و دیدگاه دوکشور همسایه افغانستان مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش نصر، ظریف در ابتدای این دیدار با تبریک پنجاهمین سالروز آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور مراتب تشکر و قدردانی خود و دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین واکسن از سوی دولت چین را به طرف چینی اعلام کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اخیر در افغانستان، حمایت کشورمان از شورای هماهنگی انتقال صلح آمیز قدرت در افغانستان را با هدف جلوگیری از هرگونه تشدید خشونت و وقوع جنگ در شرایط جاری افغانستان مورد تاکید قرار داد . 
ظریف موضوع بی جا شدگان در تحولات اخیر افغانستان و هجوم آنها به سوی کشورهای همسایه را یکی از مهمترین و ضروری ترین موضوعات برگرفته از تحولات افغانستان دانست که خصوصا با توجه به شرایط دشوار  همه گیری کرونا نیازمند توجه جدی می باشد.
یو شیائو یونگ فرستاده ویژه وزارت امور خارجه چین در امور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک پنجاهمین سالروز آغاز روابط سیاسی دو کشور همکاریهای راهبردی دو کشور در حوزه های مختلف را با اهمیت توصیف کرد و دیدگاه کشورش در خصوص تحولات افغانستان را تشریح و ضرورت همکاری کشورهای منطقه خصوصا همسایگان افغانستان را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/
 ظریف اعلام کرد: تقدیر ایران از چین در زمینه تامین واکسن/ ضرورت توجه جدی به بی‌جاشدگان افغان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار