بیگی در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

مصوبه بخش مستقل باسمنج ملغی خواهد شد

1400/05/25 - 15:48 - کد خبر: 49200 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته نامه ای را به اداره تدوین قوانین تنظیم و درخواست کردیم به این دو نامه متناقض ورود پیدا کند، طبیعی است که مصوبه ای که دارای تقدم است ملاک عمل قرار می گیرد.

به گزارش نصر، "احمد علیرضابیگی" در گفتگو با نصر با انتقاد از تصمیم دولت مبنی بر بخش مستقل باسمنج، گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری در سال 95 مصوبه ای را در این جهت داشت که باسمنج و محدوده آن را در برنامه توسعه شهری قرار داده است و در این مبنا در عرض 5 سال هم شهرداری و هم اشخاصی اقداماتی را انجام داده اند، متاسفانه در سال 99 که متوجه شدیم موضوع بخش باسمنج از طرف استانداری بعنوان پیشنهاد بخش مستقل باسمنج به وزارت کشور رفته است، در آن زمان نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو بجز آقای فرهنگی نامه ای به وزیر کشور نوشتیم و در آن اعلام کردیم که شما باید تقسیمات کشوری را بر مبنای مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری انجام دهید.
وی ادامه داد: اساسا کسانی که اکنون در محدوده باسمنج تملک هایی را انجام داده اند و سرمایه گذاری کرده اند تصور آنها این است که آنجا شهر تبربز است و اگر این بنا باشد که همین ملک ها تبدیل به بخش باسمنج شود شرایط متفاوتی خواهد داشت.
بیگی تصریح کرد: متاسفانه وزیر کشور به خواسته ما و به مخالفت نظر شورای عالی معماری و شهرسازی توجهی نکرده و بدون در نظر گرفتن این موضوع مصوبه بخش را تصویب کردند.
وی خبر داد: هفته گذشته نامه ای را به اداره تدوین قوانین تنظیم و درخواست کردیم به این دو نامه متناقض ورود پیدا کند، طبیعی است که مصوبه ای که دارای تقدم است ملاک عمل قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: طبیعی است که بعد از بررسی اداره تدوین قوانین مصوبه بخش مستقل باسمنج ملغی خواهد شد.
نماينده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: همه این تصمیمات، تصمیمی غیر فنی است، اقتضای منافع مردم باسمنج این است که با اسلوب شهرسازی تبریز تبعیت کنند.
وی افزود: باید توان پشتوانه اجرایی شهرداری تبریز در توسعه باسمنج و نوسازی آن مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: مگر شورای شهر و شهرداری باسمنج چقدر توان دارد که اسلوب شهرسازی را رعایت کند.
بیگی تصریح کرد: عملا اگر این اتفاق نیفتد، باسمنج به محل مهاجرت پذیر تبدیل خواهد شد که چهره ای نازیبا و متضرر همچون شمس آباد یاغچیان نامتناجس خواهد بود.
وی تاکید کرد: تصمیم بخش باسمنج بیشتر از سوی آقای استاندار بوده و آنها معتقد بودند که تبریز بزرگ و اداره آن سخت می‌شود که این را بر حسب توان خودشان تصمیم گیری می کنند.
بیگی افزود: نباید از بزرگ شدن تبریز بترسیم، تعجب می کنم از مدیرانی که از بزرگ شدن تبریز می ترسند، بزرگترین شهر جغرافیای شمال ایران و منطقه قفقاز جنوبی شهری به وسعت تبریز نداریم.
وی اضافه کرد: اینکه می‌گویند از بزرگ شدن تبریز می‌ترسیم و هویت باسمنج از بین می‌رود، تفکری ظالمانه است.
بیگی اظهار داشت: باسمنج آباد کنونی و زیبا در مقایسه با بخش مستقلی که مهاجر پذیر خواهد شد خوب نیست، اکنون در باسمنج یک مسیرگشایی نمی‌توان انجام داد، یک خیابان اصلی وجود دارد که شلوغ و پر رفت و آمد است.
انتهای پیام/
 مصوبه بخش مستقل باسمنج ملغی خواهد شد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار