مدیرعامل گروه صنعتی نجاتی- آناتا در گفت و گو با "نصر"/

نجاتی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی: "ما می توانیم" را باور کرده ام/ فعالان اقتصادی کشور هیچ گاه عقب نشینی نمی کنند

1397/12/19 - 17:49 - کد خبر: 492 نسخه چاپی

نجاتی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: اعتقاد راسخ اینجانب بر تفکر " ما می توانیم " است. به نظر من به کار بردن کلماتی از قبیل شرایط حاد و امثالهم صحیح نیست.

به گزارش نصر، علی سالک نجات ( نجاتی ) ، موسس و مدیر عامل گروه صنعتی نجاتی – آناتا و نیز مجتمع سیلو آسیاب آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار نصر افزود: آذربایجان با توجه به موقعیت جغرافیایی واستراتژیک خود و با وجود صنایع بزرگ ، معادن غنی و استعدادهای کشاورزی و نیز دارابودن بزرگترین بازار سرپوشیده سنتی جهان از دیر باز به عنوان قطب اقتصادی کشور مطرح بوده و همواره در تمام زمینه های علمی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و... با نخبه پروری  به " شهر اولین ها " شهرت یافته است.

وی اظهار کرد: باتوجه به سابقه دوستی که با وزیر صنعت، معدن وتجارت دارم و طی سالیان متمادی و از زمان حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی و ریاست کمسیون صنایع  ارتباطات نزدیکی داشته ام، به توانائی ها و شایستگی ایشان ایمان کامل دارم که این فرزند برومند آذربایجان تمام تلاش  و توان خود را در گذشته وحال معطوف به رشد وتوسعه اقتصاد وصنعت کشور نموده و در این راستا با حمایت ها و تصمیمات صحیح و موثر اقدامات شایسته ای را انجام داده است و امیدوارم در راه پیش رو و در خدمت به جامعه صنعتی کشور بیش از پیش توفیق یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی نجاتی-آناتا اذعان کرد: همه دوستانی که کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی شده اند، به یقین با هدف خدمت بهتر به جامعه اقتصادی استان پا پیش گذاشته اند و به نظر اینجانب تشکیل ائتلاف به معنی ایجاد هماهنگی ومعرفی دیدگاه ها و توانائی های مشترک اعضای ائتلاف می باشد که این هماهنگی در مراحل پس از انتخابات منجر به هم افزائی اعضای هئیت مدیره و اتخاذ تصمیمات موثر ومفید خواهد شد.

نجاتی به تفاوت این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: اعتقاد راسخ اینجانب بر تفکر " ما می توانیم " است.  به نظر من به کار بردن کلماتی از قبیل شرایط حاد و امثالهم صحیح نیست. ما در طول چهل ساله انقلاب و در شرایط بسیار نامساعد جنگ هشت ساله  و تحریم های پس از آن با تکیه بر توان  و ترکیب نیروی جوان  وتجربه و تخصص با تلاشی شبانه روزی  عقب نشینی نکرده و به لطف خداوند بزرگ با همدلی ومشارکت پیشرفت ها و توسعه خوبی را حاصل نموده ایم.

کارآفرین نمونه کشوری ابراز داشت: پیروز انتخابات هر کس  و هر ائتلافی باشد دست در دست هم و همراه هم با برداشتن موانع و مشکلات  " اتاقی برای فردا " را برای جامعه اقتصادی وصنعتی استان عزیزمان پشتوانه و حامی محکم و موثر خواهیم نمود.

وی به سهم فعلی تجار و بازرگانان واقعی آذربایجان در تصمیم گیری و تصمیم سازی اقتصاد منطقه اذعان کرد و گفت: وقتی تصمیم یا قانونی در مورد گروهی از جامعه وضع می گردد، پذیرش یا عدم اجرای آن به رکود یا توسعه فعالیت آن گروه منجر خواهد شد. در این میان موضع گیری در قبال پذیرش واجرا ویا نیاز به اصلاح قانون یا تصمیم، نیاز به بررسی تمام جوانب، نظر سنجی و تاثیرات مثبت ومنفی آن دارد.

نجاتی در خصوص قوانین  فعالیت های اقتصادی هر منطقه با در نظر گرفتن پتانسیل ها و شرایط مرتبط اشاره کرد و گفت: باید بررسی های تخصصی از طریق نهادی مدنی متشکل از فعالین بخش خصوصی انجام و با ارائه راهکار امکان رفع موانع و تسهیل امور و اجرای قوانین را فراهم سازد.

مدیرعامل گروه صنعتی نجاتی-آناتا ابراز کرد: اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی همان نهاد مدنی  و متمرکز بخش فعالین اقتصادی منطقه است که به واسطه نمایندگان منتخب خود این نقش را در تصمیم گیری وتصمیم سازی ایفا می نمایند.

نجاتی به برنامه های استراتژی مدیریتی خود بعد از انتخاب به عنوان هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: تعامل اتاق با نهادهای دولتی در سطح استان وکشور جهت طرح و بررسی موضوعات مبتلابه صنفی از طریق دعوت از حداقل یک تشکل در هریک از جلسات هیئت مدیره ویا کمسیون های مرتبط استان، دعوت از وابسته اقتصادی ایران یا رایزن بازرگانی کشورهای هدف برای حضور در اتاق استان با هماهنگی سازمان توسعه تجارت بررسی و پایش اجرای مواد قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و پیگیری برای موارد انجام نشده، ایجاد شورای گفتگو و تلاش برای استفاده از ظرفیت شورا  برای حل مشکلات و  افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد ، تلاش برای بهبود محیط کسب و کار و رفع چالش های فعالان اقتصادی با توجه به اولویت های کاری کمیسیون های اتاق، تعامل با اتاق های بازرگانی سایر کشور ها  در قالب تعیین الویت های تجاری کشورهای هدف و موثر در تجارت آذربایجان شرقی (بخصوص کشور های همسایه) در جهت توسعه تجارت دو جانبه است.

وی شعار اصلی گروه ائتلافی خود را" آمیزه علم و تجربه " اذعان کرد و گفت: بی شک انجام هرکاری بدون داشتن دانش وتخصص آن محکوم به شکست می باشد؛ تخصص و دانش صنعتی و تجاری با بهره گیری و آمیزه  تجارب  رمز موفقیت و توسعه می باشد. اعضا ودوستان محترم ائتلاف نیز با همین نگرش و شعار وبا توجه به برهه خطیر کنونی برای اقتصاد کشور که با اعمال ظالمانه ترین تحریم ها از سوی دشمنان همراه است، با گزینش همراهانی شایسته و متخصص در زمینه های مختلف تولید، معدن، کشاورزی  و تجارت در کنار هم گام برداشته و آینده ای بهتر از دیروز را برای اتاق بازرگانی استان ترسیم خواهند کرد.

انتهای پیام/

نجاتی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی: نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار