رئیس بیمارستان منطقه ای ارتش در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

بیمارستان ارتش با تمام ظرفیت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت/ آماده احداث بیمارستان صحرایی هستیم/ ایجاد چهار نقاهتگاه بیماران کرونایی در تبریز

1400/05/25 - 15:26 - کد خبر: 49198 نسخه چاپی

نصر: رئیس بیمارستان منطقه ای ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبریز با اعلام اینکه بیمارستان منطقه ای ارتش ارتش در تبریز با تمام ظرفیت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، تاکید کرد: به مردم عزیز اطمینان می دهم ما تا آخرین قدم در کنار آنها برای رفع بیماری کرونا خواهیم بود.

به گزارش نصر، سرهنگ پزشک ساسان محسنی، با اشاره به طغیان پنجم بیماری کووید-19 در کشور، افزود: با توجه به شیوع کرونا در 19 ماه اخیر و طغیان اخیر ویروس در هفته های گذشته، مطابق فرمان فرماندهی کل قوا مبنی بر آماده باش نیروهای مسلح به خصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای شعار ارتش فدای ملت، تمام ظرفیت بیمارستان امام علی (ع) ارتش با بروزرسانی تجهیزات خود در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

وی افزود: ارتش فدای ملت یک شعار نیست و یک اصل است و بر مبنای اصول سه گانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (ولایت محوری، عدالت محوری و سایسته سالاری) طرح های 30 گانه لبیک یا امام خامنه ای را آماده کرده و اجرایی می کند. مطابق فرمان مقام معظم رهبری، بیمارستان ارتش بلافاصله پای کار آمده با آماده سازی تجهیزات بیمارستانی و تهیه و دپوی داروی های درمان کرونا با 1.5 برابر ظرفیت خود در خدمت مردم عزیز قرار گرفته است.

محسنی ادامه داد: افزایش ظرفیت بیمارستان تبریز تا 1.5 برابر انجام شده و بیماران غیر اورژانسی کرونایی با توجه به حجم بیماران مراجعه کننده، از بیمارستان ترخیص شده و در مراکز نقاهتگاهی مجهز ارتش تحت درمان قرار می گیرند. 28 بیمارستان نیروی زمینی در سراسر کشور با صددرصد ظرفیت در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی از تجهیز نقاهتگاه های بیماران کرونایی توسط سازمان بهداشت، امداد و درمان ارتش نیز خبر داد و افزود: احداث نقاهتگاه ها از اولویت های ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ارتش در اقدامی بی نظیر نقاهتگاه 2000 تختخوابی خود را در محل نمایشگاه بین المللی تهران ظرف کمتر از 48 ساعت احداث و در اختیار مردم قرار داد و در تبریز نیز نقاهتگاه های شهید کسایی، شهید نظیروندی، مخابرات و دو نقاهتگاه داخل بیمارستانی ارتش با ظرفیت جمعاً 400 تخت تجهیز و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان منطقه ای ارتش در تبریز، گفت: همچنین ارتش سه بیمارستان ثابت تخصصی بیماران تنفسی در زاهدان، زابل و خاش استان سیستان و بلوچستان ظرف کمتر از چهار روز احداث و تجهیز کرد و یک بیمارستان هم بنا به ضرورت در شهر اصفهان در حال احداث است. این یکی از شاهکارهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ما به این خدمت افتخار می کنیم.

دکتر محسنی تاکید کرد: ارتش آمادگی دارد در صورت ضرورت افزایش بیش از حد ظرفیت بستری ها، در کمترین زمان 120 تخت بیمارستان صحرایی را در تبریز و یا هر شهر دیگری که مورد نیاز باشد را احداث و تجهیز کرده و در اختیار مردم قرار دهد. این نشان از قدرت بالای نیروی زمینی ارتش در خدمتگزاری دارد و ما افتخار می  کنیم به عنوان عضو کوچکی از این نیرو در خدمت مردم باشیم.

وی ادامه داد: بیمارستان ارتش در تبریز با همین سیاست اقدام به افزایش ظرفیت خود کرده است و دو بخش آی.سی.یو تنفسی با ظرفیت 50 تخت به امکانات بیمارستان افزوده شده که قابلیت افزایش به 100 تخت هم دارد. ما بیمارستان ارتش را تجهیز کردیم و آماده خدمت رسانی هستیم. داروها و تجهیزات لازم نیز تهیه شده است.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) ارتش گفت: نقاهتگاه هایی که آماده کردیم، حالت سوئیت نقاهتگاهی داشته و به طور رایگان و با امکانات اکسیژن تراپی، سرم تراپی و کادر درمانی مستقر در محل در خدمت مردم هستند و بیماران بستری در این مراکز روزانه توسط متخصصان ریه ویزیت می شوند. در این مراکز امکان پذیرش بیماران کرونایی با میزان خفیف بیماری و کسانی که امکان قرنطینه در منزل ندارند را پذیرش می کنیم و مراحل درمان آنها را انجام می دهیم.

محسنی افزود: نقاهتگاه هایی که حالت سالنی دارند را برای حالت طغیان بیماری در نظر گرفتیم. در داخل بیمارستان ارتش هم نقاهتگاه 50 تختخوابی برای حالت طغیان بیماری در نظر گرفتیم. امروز 60 درصد خدمات بیمارستان ارتش به افراد غیر نیروهای مسلح است و به این هم افتخار می کنیم که توانستیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

وی از تقدیم 9 شهید مدافع سلامت در بیمارستان های ارتش در سراسر کشور خبر داد و افزود: بیمارستان تبریز هم سال گذشته یک شهید را تقدیم این راه کرد و جا دارد از شهیده مدافع سلامت بیمارستان ارتش، خانم دکتر روشندل هم یاد می کنیم که در مسیر مبارزه با کرونا و درمان بیماران کرونایی به فیض عظیم شهادت رسیدند. من از همکارانم که در طول 19 ماه اخیر در بخش های بیماران کرونایی خدمت کردند و خود و خانواده شان را در معرض خطر قرار دادند، قدردانی می کنم.

محسنی از آماده باش 100درصدی ارتش برای ایجاد مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور و استان های شمالغرب خبر داد و افزود:  در بحث واکسیناسیون هم بیمارستان ارتش یکی از بیمارستان های پایلوت واکسیناسیون عمومی است و در این زمینه هم با افتخار در خدمت مردم عزیز خواهیم بود و مراکز واکسیناسیون با همکاری وزارت بهداشت با ظرفیت های زیاد و به صورت گسترده توسط همکاران ما در ارتش ایجاد می شود.

وی همچنین در خصوص تامین و پخش داروهای تخصصی درمان کرونا در سراسر کشور توسط امداد و درمان ارتش خبر داد و گفت: داروخانه مرجع 29 فرورین در تهران به عنوان بزرگترین مرکز توزیع داروی کشور با ایجاد مراکز بیشتر به صورت شبانه روزی در خدمت مردم عزیز ایران قرار دارد.

رئیس بیمارستان منطقه ای ارتش در تبریز در ادامه از احداث محل فرود بالگردهای امداد و نجات در ضلع جنوبی این بیمارستان خبر داد و افزود: یکی از طرح های مهم ارتش، ایجاد هلی پد جهت فرود هلیکوپترهای امداد و نجات در ضلع جنوبی بیمارستان ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبریز است و این محل پروازهای امداد و نجات شمالغرب کشور را میزبانی خواهد کرد. با اجرای این پروژه گام بزرگی در توسعه فرایند امداد و نجات شمالغرب کشور برداشته خواهد شد و انشاالله در اکثر وقت عملیاتی خواهد شد.

سرهنگ پزشک محسنی در پایان تاکید کرد: همکاران ما تا پای جان با عهد خود با فرمانده کل قوا و مردم ایستاده اند و در هر کجای کشور بحرانی ایجاد شود، به گفته مقام معظم رهبری ارتش جلوتر از مسئولین مدیریت بحران حضور می یابد و به مردم عزیز اطمینان می دهم ما تا آخرین قدم در کنار آنها برای رفع بیماری کرونا خواهیم بود.

انتهای پیام/
بیمارستان ارتش با تمام ظرفیت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت/ آماده احداث بیمارستان صحرایی هستیم/ ایجاد چهار نقاهتگاه بیماران کرونایی در تبریز محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار