خبر/

رشد۲۰ درصدی ایجاد واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی

1400/05/24 - 21:36 - کد خبر: 49142 نسخه چاپی

نصر: میزان راه اندازی واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی در ۴ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اعلام این خبر از ایجاد ۱۵۷ واحد صنعتی جدید طی این مدت با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان خبر داد.
 آرش نگاهبان گفت: بیشترین واحد‌های ایجاد شده در زمان مذکور در گروه‌های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت منسوجات و محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها بوده اند.
وی افزود: تا پایان تیرماه سال جاری، بیشترین واحد‌های صنعتی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر راه اندازی شده اند.
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت آذربایجان شرقی همچنین از راه اندازی ۷۷ طرح توسعه‌ای واحد‌های تولیدی در ۴ ماهه گذشته با سرمایه گذاری ۱۰۷۳ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۶۸۰ نفر در استان خبر داد.
وی تصریح کرد: بیشترین واحد‌های راه اندازی شده ناشی از توسعه واحد‌های تولیدی استان در این مدت، در گروه‌های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و محصولات از لاستیک و پلاستیک بوده است.
نگاهبان همچنین خاطرنشان کرد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات واردشده به استان در چهار ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش یافته است.
هم اکنون در آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۶ هزار نفر فعالیت دارند.
بیشترین واحد‌های صنعتی فعال استان در حوزه شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد و مرند قرار دارند.
انتهای پیام/
رشد۲۰ درصدی ایجاد واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار