فرماندار تبریز در گفتگو با نصر؛

راه اندازی ایستگاه صلواتی در تبریز ممنوع شد/ رعایت فاصله دو متری در هیات های عزاداری تبریز

1400/05/24 - 17:19 - کد خبر: 49136 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز با اشاره به مصوبات اخیر ستاد کرونای استانی و شهرستانی افزود: راه اندازی هر گونه ایستگاه صلواتی طی روزهای آینده ممنوع شد.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی، فرماندار تبریز دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار نصر افزود: براساس مصوبه ستاد شهرستانی از دوشنبه 25 مرداد لغایت شنبه 30 مرداد ماه امسال فقط گروه های شغلی یک اجازه فعالیت دارند و سایر گروه های شغلی تعطیل هستند.
وی در خصوص فعالیت ناوگان حمل و نقل درون شهری نیز گفت: همچنان ورود اتوبوس های شرکت واحد به هسته مرکزی کلان شهر تبریز ممنوع بوده و در سایر خطوط با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد.
وی ادامه داد: طی این روز ها پارک ها، بوستان ها و آرامستان های کلان شهر تبریز تعطیل خواهد بود.
وی در خصوص فعالیت ادارات نیز گفت: کلیه ادارات تا 30 مرداد ماه امسال تعطیل خواهند بود و تنها ادارات خدمات رسان با یک سوم ظرفیت مشغول ارائه خدمت خواهند شد.
فرماندار تبریز در خصوص نوع برپایی هیات های عزاداری اباعبدالله الحسین نیز گفت: دسته جات عزاداری اجازه دسته گردانی و جابه جایی افراد را ندارند و افراد حاضر مجاز هستند با فاصله حداقل دو متری و در یک فضای رو باز به عزاداری بپردازند.
وی در خصوص اجرایی شدن این مصوبه تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی موظف است هیات های عزاداری را به رعایت پروتکل های بهداشتی همچنین فاصله گذاری اجتماعی ملزم نماید.
مهدوی تاکید کرد: فضای باز مدارس، مساجد و خیابان هایی که مشکل ترافیکی ایجاد نکنند می توانند میزبان هیات عزاداری حسینی باشند.
وی همچنین ممنوعیت برپایی ایستگاه های صلواتی را از دیگر مصوبات ستاد استانی مبارزه با  کرونا خواند و افزود:  طی روز های آینده به جای برپایی ایستگاه صلواتی، ایستگاه های سلامت با هدف توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مایع ضدعفونی کننده در نقاط مختلف شهر برپا می شود.
فرماندار تبریز در خصوص ساعات محدودیت ترافیکی شبانه در شهر تبریز نیز گفت: با وجود اینکه به دلیل برپایی مراسم های عزاداری ابا عبدالله الحسین  در دهه اول محرم ساعات تردد شبانه در تهران تغییر کرده است، ولی هیچ مصوبه ای مبنی بر تغییر این ساعات در تبریز نداشته ایم.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم با پیگیری های لازم در صورت امکان تغییر این ساعات  در تبریز نیز اجرایی شود.
وی همچنین در خصوص هجوم خیل مسافران از سایر شهرها به ویژه تهران به سوی تبریز نیز گفت: هر گونه مجوز قبلی تردد در جاده های استان از ساعت 12 امروز لغو شده است و دوربین های هوشمند پلاک های غیر بومی در استان را ثبت و اعمال قانون می کنند.
انتهای پیام/
راه اندازی ایستگاه صلواتی در تبریز ممنوع شد/ رعایت فاصله دو متری در هیات های عزاداری تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار