امام جمعه تبریز:

شهدا مردم ایران را انقلابی‌تر کردند

1400/05/24 - 10:38 - کد خبر: 49091 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، مردم ایران را انقلابی‌تر کردند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر و آیت الله مدنی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام رهبری در خارج از کشور با عظمت یاد می‌شوند، افزود: به واقع طبق نظر شهید رجایی شهدا ما را انقلابی‌تر کردند و باید توجه داشت که انقلاب با خواستن و تمنا تداوم نمی‌یابد و باید در جامعه دگرگونی و تحولی عظیم اتفاق بیافتد.
وی با اشاره به اینکه شهید رجایی می گفت «باید انقلاب را صادر کنیم»، اظهار کرد: این سخن نشأت گرفته از فرمایشات امام راحل بود و امروز فرهنگ انقلاب اسلامی به تمام دنیا صادر شده است.
آل هاشم ادامه داد: شهید باهنر نیز یک شخصیت علمی و فرهنگی بود و می‌گفت «ما به یک موفقیت بزرگی به واسطه انقلاب رسیدیم و اسلام بعد از ۱۴ قرن دوباره متولد شد، انقلاب ما صد درصد اسلامی است، انقلابی که مردم را بسیج کرد تا متحد شوند».
وی درباره ویژگی‌های شهید مدنی، دومین شهید محراب نیز، گفت: آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌هایی که شهید محراب دارند ویژه گی خاصی دارد و آن اینکه دو شهید محراب داریم، لذا تبریز باید به این موضوع به طور ویژه پرداخت کند.
آل هاشم با بیان اینکه شهید مدنی از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی بود که همواره دغدغه دین و انقلاب داشت و همیشه در میدان عمل حاضر بود، گفت: وی از جمله مبارزان فعال و انقلابیون پیشرو و پیشقدم بود و از بُعد عملی و نظری دردی جز ارتقای ارزش‌های اسلامی نداشت و خود را مطیع ولی امر و امام راحل می‌دانست.
وی  اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در مبارزات سیاسی و گسترش عدالت اجتماعی را از موضوعاتی خواند که شهید مدنی به آن پرداخت می‌کرد.
آل هاشم اضافه کرد: خدمت صادقانه با اخلاص و ایثار به مردم و اتحاد درونی و اجتماعی در شهید مدنی بود که ولایت مداری را در ایشان تبلور می‌ساخت و به همین جهت حوزه‌های علمیه ما باید تلاش کنند تا ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی که مدنظر این شهید والامقام و انقلاب بود را ترویج و نهادینه سازی کنند.
وی اجرای مفاد قانون اساسی را از ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی برشمرد و گفت: ایشان در بحث استقلال اقتصادی هم دیدگاه‌های بسیاری داشتند، لذا وظیفه ماست تا یاد شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی را زنده نگه داریم چرا که روزهای شهادت ایشان از ایام الله است.
انتهای پیام/
شهدا مردم ایران را انقلابی‌تر کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار