خبر/

شهر «جلال‌آباد» به تصرف طالبان درآمد

1400/05/24 - 08:04 - کد خبر: 49066 نسخه چاپی

نصر: طالبان در ادامه پیش‌روی‌های خود شهر «جلال آباد» مرکز ولایت «ننگرهار» را به تصرف خود درآوردند و در یک قدمی تصرف پایتخت افغانستان قرار گرفته‌اند.

به گزارش نصر، طالبان در ادامه پیش‌روی‌های خود، شهر بزرگ جلال‌آباد را واقع در شرق افغانستان که یکی از دو شهر بزرگ افغانستان محسوب می‌شد که کنترل آن به دست دولت این کشور بود، تحت تصرف خود درآورد.
بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، جلال‌آباد که پنجمین شهر پرجمعیت افغانستان محسوب می‌شود به همراه شهر کابل جزء تنها دو شهر مهمی بودند که کنترل آن به دست نیروهای دولت افغانستان بود که آن طور که مقام‌های محلی گفته‌اند، اوایل صبح امروز (یکشنبه) شهر جلال‌ آباد به تصرف طالبان درآمد.
طبق این گزارش، یکی از قانونگذاران افغانستان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که طالبان پس از آن کنترل شهر جلال آباد را به دست گرفتند که مشرانو جرگه (رؤسای مجلس سنای افغانستان) درباره سقوط این شهر بزرگ با دولت افغانستان گفت‌وگو کردند.
«احمد ولی» یکی از ساکنان شهر جلال آباد به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما امروز صبح با پرچم‌های سفیدرنگ طالبان در سراسر شهر بیدار شدیم. آن‌ها بدون نبرد و جنگ وارد شدند».
«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز پس از تصرف شهر جلال‌آباد توسط این گروه، در پیامی که در صفحه توییتری خود قرار داده بود، مدعی شد که مردم شهر جلال آباد به استقبال آن‌ها آمده‌اند.
وی در صفحه توییتری خود با انتشار یک کلیپ ویدئویی از لحظه ورود طالبان به جلال آباد در این خصوص نوشت: «مردم جلال آباد به استقبال مجاهدین بر آمده‌اند».
انتهای پیام/
شهر «جلال‌آباد» به تصرف طالبان درآمد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار