مدیرکل بهزیستی استان؛

۰.۰۸ درصد سالمندان آذربایجان شرقی در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند

1400/05/23 - 17:31 - کد خبر: 49060 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پنجمین استان از لحاظ پیری در کشور هستیم، گفت: مردم استان تمایلی به فرستادن والدین خود به مراکز نگهداری سالمندان ندارند به طوری که فقط ۰.۰۸ درصد سالمندان استان در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

به گزارش نصر، فرگل صحاف روز شنبه در نشست هم اندیشی با تشکل های رسانه ای استان افزود: این در حالی است که میزان متوسط نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری شبانه روزی در کشور پنج درصد است.
وی اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان با ۱۸۰ نوع فعالیت به ۷۵ هزار نفر مستمری بگیر خدمات ارایه می دهد و همچنین یک هزار و ۱۳۲ دانشجو و هفت هزار و ۳۱۷ دانش آموز تحت پوشش این اداره کل هستند.
صحاف ادامه داد: در زمینه جمع آوری کمک های مردمی، شفاف سازی عملکردها موجب افزایش اطمینان به مراکز بهزیستی در چند سال اخیر شده است به طوری که میزان کمک های خیران استان به بهزیستی با اعتبارات دولتی برابری می کند.
وی اظهار کرد: بهزیستی در زمینه خصوصی سازی و اشتغال نیز در کشور پیشرو بوده به طوری که بیش از یکهزار و ۶۰۰ مرکز و موسسه به صورت سمن در استان فعال هستند و ۹۹ درصد فعالیت های سازمانی به بخش خصوصی واگذار شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: توانمندسازی در حوزه مسکن و اشتغال مهم ترین خدمت بهزیستی به مددجویان است و در این خصوص با بسیاری از ارگان ها همکاری می کنیم به طوری که سال گذشته ۱۵۲ میلیارد تومان وام اشتغال ارایه کردیم که موجب اشتغال هشت هزار نفر شده است.
وی گفت: ۸۱ مرکز روزانه در استان به چهار هزار نفر خدمت گیرنده خدمات توانبخشی و توان پزشکی ارایه می دهند و در ۵۷ مرکز شبانه روزی ۶ هزار نفر نگهداری می شوند.
صحاف ادامه داد: پیشگیری از معلولیت از مهم ترین وظایف بهزیستی است که در این زمینه اقدامات مختلفی انجام شده و در طی یکسال گذشته برای ۵۰ هزار و ۱۵۲ نوزاد غربالگری شنوایی انجام شده است که از این تعداد سه درصد با مشکل شنوایی شناسایی شدند.
وی افزود: ۳۲۰ کودک در ۲۴ مرکز شبانه روزی و یک هزار و ۶۰۵ کودک امدادبگیر در کنار بستگان درجه یک و ۲ خود نگهداری می شوند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در ۹۰ مرکز نگهداری در حوزه های مختلف نگهداری می شوند که در ایام کرونا میزان مبتلا به بیماری کوئید ۱۹ در حدود ۹.۶ درصد و میزان فوت ۰.۳ درصد بود.
انتهای پیام/
۰.۰۸ درصد سالمندان آذربایجان شرقی در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار