رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

40 محموله حامل سرم از مرز بازرگان با صدور دستور قضایی ترخیص شد

1400/05/23 - 14:02 - کد خبر: 49052 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰ محموله حامل سرم از مرز بازرگان با توجه به نیاز بخش بهداشتی کشور به این اقلام دارویی، با صدور دستور قضایی ترخیص فوری شد.

به گزارش نصر، ناصر عتباتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله های بزرگ سرم از مرز بازرگان با دستور ویژه قضایی و برای تأمین نیاز کشور ترخیص فوری شده و بلافاصله در اختیار متولیان بهداشت کشور قرار داده شد.
وی ادامه داد: در سه روز گذشته ۴۰ تریلی حامل سرم از مرز بازرگان ترخیص و دستورات قضایی لازم برای اقدامات فوق العاده و خروج خارج از نوبت برای آن صادر شد.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در همین راستا دادستان ماکو موظف شده است تا اقدامات قضایی را برای ترخیص سریع این اقلام انجام و همین روند به مرور در چند روز آینده ادامه دهند.
عتباتی ادامه داد: این کامیون‌ها هم اکنون در حال بارگیری و انتقال به مراکز توزیع است.
به گزارش ایرنا، طی چند روز گذشته شایعه کمبود سرم در سطح کشور موجب سوء استفاده برخ سودجویان شده بود.
گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.
گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.
انتهای پیام/
40 محموله حامل سرم از مرز بازرگان با صدور دستور قضایی ترخیص شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار