نماینده اردبیل در مجلس:

اتصال راه‌آهن اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان قطعی است

1398/08/04 - 11:42 - کد خبر: 4904 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه سرعت گرفته و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان قطعی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمد فیضی امروز در مصاحبه با خبرنگار افزود: مراحل مطالعه راه”آهن اردبیل به پارس”آباد تا ۲ ماه  آینده به اتمام می”رسد و با اجرایی شدن آن اتصال راه”آهن ریلی کشور به جمهوری آذربایجان از طریق استان اردبیل عملیاتی خواهد شد.

وی مطالعه و احداث طرح راه”آهن اردبیل به پارس”آباد را تکمیل کننده طرح ملی خط ریلی میانه - اردبیل خواند و اضافه کرد: پس از مطالعه، ردیف اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته می”شود.

فیضی با اشاره به قرار گرفتن تمامی مسیرهای مهم جاده”ای استان اردبیل در قالب ردیف بودجه سالانه کشور گفت: در همین قالب احداث بزرگراه در مسیر اردبیل سرچم، نمین آستارا، اردبیل مغان، مشگین”شهر ، پارس”آباد و نیر سراب دارای ردیف اعتباری شده است.

وی با بیان اینکه لایحه منطقه آزاد تجاری، صنعتی در مجلس تصویب شده ، اظهارداشت: ایرادات شورای نگهبان در این لایحه در مرحله بررسی و رفع شدن است ضمن اینکه با مصوبه دولت و نظر مساعد مجلس بخشی از شهرستان”های مشگین شهر، نمین و اردبیل نیز به لایحه قبلی اضافه شده است.

نماینده اردبیل در مجلس بیان کرد: همه چیز برای مطرح شدن در صحن و رفع ایرادات شورای نگهبان آماده است و با ارائه اصلاحیه از سوی دولت، اردبیل صاحب منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

فیضی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل با توجه به ظرفیت”های بالای کشاورزی، مرزی بودن و وجود ظرفیت”ها و زیرساخت”های تجارت مرزی موفق”تر از سایر مناطق آزاد خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تلاش برای ایجاد و سرمایه”گذاری صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، نزدیکی به بازارهای هدف و صادرات محصولات را از جمله مزیت”های ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: با وجود معافیت”های گمرکی، تخفیف”های مالیاتی و کاهش عوارض در مناطق آزاد، رغبت برای سرمایه”گذاری در منطقه آزاد اردبیل بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

اتصال راه‌آهن اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان قطعی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار