سید عباس عراقچی:

باج‌خواهی انگلیس از ایران هرگز اتفاق نخواهد افتاد

1400/05/23 - 10:53 - کد خبر: 49032 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: انگلیس تلاش می‌کند برای پرداخت بدهی‌های خود به ایران که بیش از چهل سال به طور غیرقانونی نگاه داشته است، از ایران باج خواهی کند.

به گزارش نصر، سید عباس عراقچی در توییتی در پاسخ به توییت نخست‌وزیر انگلیس نوشت: انگلیس تلاش می کند برای پرداخت بدهی های خود به ایران، که بیش از چهل سال به طور غیرقانونی نگاه داشته است، از ایران باج خواهی کند. 
این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. 
از نظر ما هنوز توافق پابرجا می باشد. زمان آن رسیده است که انگلیس کار درست را انجام دهد و اجازه ندهد آمریکا این تبادل انسانی را تخریب کند.
براساس این گزارش، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با ادعای اشتباه بودن حبس انوشه آشوری خواستار آزادی وی و سایر زندانیان دوتابعیتی ایرانی -انگلیسی در ایران و بازگشت آنها به خانه شده بود. 
معاون سیاسی وزیر خارجه روز گذشته نیز خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس گفت: شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که توافق برای آزادی ١٠ زندانی هفته‌ها پیش به سرانجام رسید اما دوستان شما در واشنگتن مانع آن شدند.
به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی در پاسخ به توییت «دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس در مورد انوشه آشوری خطاب به وی نوشت:
«آقای دومینیک راب
شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که توافق برای آزادی ١٠ زندانی - از جمله انوشه آشوری - هفته‌ها پیش به سرانجام رسید اما دوستان شما در واشنگتن مانع آن شدند.
آشوری و ٩ نفر دیگر توسط آمریکا برای اهداف سیاسی به گروگان گرفته شده‌اند. امیدوارم این موضوع را برای مردم خود تشریح کنید.»
انتهای پیام/
 باج‌خواهی انگلیس از ایران هرگز اتفاق نخواهد افتاد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار