چه تعداد بازیکن ایرانی در فوتبال ترکیه حاضر شدند؟/ از موفق ترین لژیونر تا دو قرارداد عجیب

1400/05/23 - 09:43 - کد خبر: 49023 نسخه چاپی

نصر: سوپر لیگ ترکیه در سال های گذشته میزبان لژیونرهای ایرانی زیادی بوده که هر کدام عملکرد متفاوتی داشته اند.

به گزارش نصر، سوپر لیگ و لیگ دسته اول ترکیه یکی از لیگ های فوتبال اروپا است که در چند سال گذشته میزبان لژیونرهای فوتبال ایران بوده و بستری را برای بازیکنان ایرانی مهیا کرده تا خود را در فوتبال اروپا نشان دهند. البته هر یک از ایرانی های راه پیدا کرده در ترکیه عملکرد متفاوتی داشته اند و حتی در این سالها شاهد دو قرارداد جدید هم بودیم که منجر به حواشی هم شد. 

تجربه ناموفق شهباززاده با آلانیا اسپور
سجاد شهباززاده در 6 سال گذشته از اولین لژیونرهای ایرانی بود که در فصل 2016-2017 از استقلال راهی سوپر لیگ ترکیه شد ولی در طول یک فصل حضورش نتوانست عملکرد رضایت بخشی داشته باشد و دوباره به لیگ ایران برگشت. 
 

آقای فصل 2020-2021 لیگ برتر کشورمان به همراه سپاهان در اولین تجربه لژیونر شدنش در سوپر لیگ ترکیه نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. شهباززاده در طول یک فصل تنها 4 بازی برای آلانتا اسپور انجام داد و یک گل به ثمر رساند.

حضور نافرجام مهدی طارمی و رامین رضاییان در ترکیه به دلیل کودتا
مهدی طارمی آقای گل لیگ ایران به همراه پرسپولیس و رامین رضاییان دیگر بازیکن پرسپولیس نیز در سال 2016 شانس خود برای حضور در سوپر لیگ ترکیه به همراه تیم ریزه اسپور را امتحان کردند ولی حضور این دو لژیونر ایرانی در ترکیه همزمان با کودتای نافرجام در این کشور همراه شد و در نهایت این دو بازیکن قراردادشان را با این تیم فسخ کردند و بدون بازی کردن برای این تیم جدا شدند.
 
 
البته بازگشت طارمی به پرسپولیس بی دردسر هم نبود و خاطره تلخی را برای هواداران پرسپولیس به جای گذاشت. چون باشگاه ریزه اسپور علیه باشگاه پرسپولیس و طارمی شکایت کرد و در نهایت سرخ پوشان دو پنجره از نقل و انتقالات محروم شدند و مهاجم ایرانی نیز 4 ماه به دلیل این قانون شکنی از میادین محروم شد.

حسینی موفق ترین لژیونر ایرانی در ترکیه/حضور کوتاه مدت امیری
مجید حسینی مدافع استقلال در سال 2018 به همراه وحید امیری هافبک پرسپولیس راهی سوپر لیگ ترکیه شدند و با باشگاه ترابزون اسپور قرارداد امضا کردند. حسینی در اولین سال حضورش در سوپر لیگ ترکیه عملکرد درخشانی داشت و در این تیم ماندگار شد ولی امیری نتوانست رضایت کادرفنی تیم ترابزون رار جلب کند و در نهایت دوباره به پرسپولیس برگشت.
 

حسینی دو  ماه پیش برای ترابزون بازی می کرد و یکی از لژیونرهای موفق ایرانی در سوپر لیگ ترکیه به شمار می آید. این بازیکن با وجود پیشنهادی مختلف از باشگاه های آلمانی و ایتالیایی در نهایت  تصمیم گرفت تا در سوپر لیگ ترکیه بماند و ماه گذشته به تیم کایسری اسپور ترکیه ملحق شد.
 
 
صیادمنش پدیده ایرانی ناموفق در لیگ ترکیه
اللهیار صیادمنش پدیده استقلالی ها در سال 2019 با کلی امید و آرزو با قراردادی 5 ساله راهی باشگاه بزرگ فنرباغچه شد اما این پدیده فوتبال ایران نتوانست جایی در ترکیب اصلی فنرباغچه پیدا کند و بعد از نیم فصل حضور و بدون بازی در تیم در نهایت به صورت قرضی راهی استانبول اسپور ترکیه در دسته یک فوتبال ترکیه رفت ولی در این تیم نیز نتوانست عملکرد درخشانی داشته باشد.
 

در نهایت این بازیکن ایرانی در سال 2020 ترکیه را به مقصد اوکراین ترک کرد و به صورت قرضی به تیم زوریا ملحق شد و موفق شد عملکرد خوبی در این لیگ داشته باشد و در این فصل برای دومین فصل متوالی به صورت قرضی در این تیم ماندنی شد.

کریمی از لیگ ستارگان به سوپر لیگ ترکیه
علی کریمی هافبک سابق استقلال و الدحیل قطر بعد از حضور  یک سال حضور در لیگ ستارگان با تیم های قطر و الدحیل در نهایت تصمیم گرفت تا در فصل آینده در سوپر لیگ ترکیه با پیراهن کایسری اسپور به همراه حسینی بازی کند.
 
 

نادری جدیدترین لژیونر ایرانی و شاگرد دنیزلی
محمد نادری جدیدترین لژیونر ایرانی سوپر لیگ ترکیه به شمار می آید که امروز به صورت رسمی به تیم آلتای اسپور ترکیه ملحق شد تا زیرنظر مصطفی دینزلی سرمربی سابق پرسپولیس کار کند.
انتهای پیام/
چه تعداد بازیکن ایرانی در فوتبال ترکیه حاضر شدند؟/ از موفق ترین لژیونر تا دو قرارداد عجیب خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار