مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی خبر داد:

سازمان استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال 

1400/05/22 - 21:39 - کد خبر: 49010 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: سازمان استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است.

به گزارش نصر، ساسان فرشی حق رو در گفت و گویی اظهار داشت: با استناد به قانون تقویت نظام استاندارد کشور، تنها مرجع رسمی برای اعطای نشان حلال، سازمان ملی استاندارد می باشد که این فرایند زیر نظر فقیه متجزی تایید شده توسط شورای نگهبان راهبری می شود.
وی همچنین گفت: بر همین اساس و پیرو درخواست دو واحد تولید کننده ژلاتین، حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا یوسفی نیا، نماینده  ویژه فقیه ناظر بر حلال سازمان ملی استاندارد، طی سفر دو روزه، از واحدهای مذکور بازرسی بعمل آورد. 
این گزارش حاکی است؛ حجت الاسلام والمسلمین یوسفی نیا در این بازدیدها ،تاکید کرد: باید از واحد‌های تولید ژلاتین خوراکی حمایت شود تا با رعایت شرایط بهداشتی و موازین شرعی حلال تولید آنها از  رونق برخوردار باشد.
 
 
وی افزود: به منظور جلوگیری از خروج ارز، حمایت و صدور نشان حلال در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار دارد.
لازم به توضیح است تا کنون برای یک واحد کشتارگاه طیور نشان استاندارد حلال صادر شده و چندین درخواست در مرحله بررسی قرار دارند.
نماینده ویژه فقیه ناظر بر حلال اظهار امیدواری کرد: با توسعه فرهنگ حلال و اعتبار بخشی به نشان حلال ایران در مجامع بین المللی، کشور عزیزمان سهم مناسبی از بازار دو هزار میلیارد دلاری تجارت حلال را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام/
سازمان استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال  نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار