معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

شمار بیماران بستری کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۳۵۰ نفر رسید

1400/05/22 - 14:21 - کد خبر: 48997 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: اکنون حدود یکهزار و ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: روزانه نتیجه بیش از ۹۰۰ آزمایش کرونا مثبت اعلام می‌شود و ۱۴ شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد. 
وی با اشاره به اینکه هفت شهرستان استان نارنجی است و هیچ شهرستانی در وضعیت زرد و آبی نیست، افزود: هفته گذشته ۱۳ شهرستان و پیش از آن ۱۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت.
وی همچنین از افزایش آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اضافه کرد: متوسط فوتی روزانه استان طی هفته گذشته ۹ نفر بود ولی در ۲ روز گذشته این تعداد تا ۱۷ فوتی نیز افزایش یافته است. 
«درستی» ادامه داد: این روند افزایش ابتلا و فوتی کرونا در استان را می‌توان نتیجه حضور در تجمع‌هایی چون آیین‌های عروسی، میهمانی‌ها و عزاداری‌ها دانست.
وی با ابراز تاسف از اینکه استفاده از ماسک در آذربایجان‌شرقی به صورت چشمگیر کاهش یافته است، بیان کرد: اکنون کمتر از ۵۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند در حالی که طی ۱۰ روز گذشته این میزان ۵۰ تا ۶۰ درصد و در هفته‌های قبل آن ۷۰ تا ۸۰ درصد بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند خوب واکسیناسیون و سرعت مناسب آن، اظهار کرد: ۳۰.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان که حدود ۹۵۲ هزار نفر را شامل می‌شود، تاکنون واکسینه شده‌اند.
«درستی» ادامه داد: ظهر دیروز واکسن در سطح استان به اتمام رسید اما صبح امروز، جمعه واکسن‌های سینوفارم و کوو ایران برکت تامین و به مناطق مختلف استان ارسال شد.
وی با بیان اینکه تزریق واکسن در سطح استان از سرگرفته شده، اضافه کرد: واکسن کرونای مارک «آسترازنکا» هنوز به استان تحویل نشده است و به محض تحویل به اطلاع مردم خواهد رسید.
به گزارش ایرنا ادامه رکوردهای پیاپی کرونا در پیک پنجم با درصد سرایت‌پذیری بالا، به تهدید تازه‌ای بدل‌شده و کشور را با سهمگین‌ترین روزهای پاندمی روبرو کرده است؛ ‌چالشی که فقط و فقط با مشارکت مردم از طریق ماندن در خانه یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی حل می‌شود. 
انتهای پیام/
شمار بیماران بستری کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۳۵۰ نفر رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار