فرماندار هشترود :

پایاب سد سهند تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

1398/08/04 - 10:51 - کد خبر: 4899 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود با بیان اینکه برای تکمیل هزار هکتار از پایاب سد سهند ۲۷.۵ میلیارد تومان نیاز است، گفت: این طرح تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، امین امینیان ظهر امروز در جلسه کمیته راهبری سد سهند بر حل مشکلات موجود در خصوص مراحل اجرائی تفاهم نامه ۱۰۰۰ هکتاری شبکه پایاب سد سهند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی بخش شبکه فرعی داخل مزارع پایاب حدود ۶۰ درصد است، افزود : تعاونی آببران و کشاورزان باید هر چه زودتر اقساط تسهیلات خود را به بانک بپردازند.
امینیان گفت: در صورت عدم تعهدات تعاونی آببران به شرکت آب منطقه ای خدمات آنها قطع خواهد شد.
وی ایجاد مجتمع کشت و صنعت در پایاب سد سهند را ضروری دانست و گفت: اجرای این طرح نقش موثری در افزایش تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی خواهد داشت و موجب ارتقای میزان استفاده از منابع آب و خاک خواهد شد.

امینیان همچنین از ساخت پست برق ۱۵ مگاواتی در این شهرستان از سوی شرکت برق منطقه ای خبر داد و گفت: برای ساخت این پست  ۶ میلیارد تومان هزینه می شود.
سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.  
اراضی طرح توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است. 

انتهای پیام/

 پایاب سد سهند تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار