استاندار آذربایجان شرقی؛

پایگاه امداد هوایی ارسباران ایجاد می‌شود

1400/05/21 - 23:21 - کد خبر: 48989 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پایگاه امداد هوایی ارسباران برای حفاظت از میراث ملی و جهت ثبت جهانی جنگل های منطقه ایجاد می‌شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگ و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کلیبر با اشاره به اینکه امدادرسانی در جنگل های ارسباران به صورت کافی برخوردار نبوده، اظهار کرد: امدادرسانی را باید بتوانیم به موقع انجام دهیم و این اساس ضرورت ایجاد پایگاه حریم هوایی در جنگل‌های ارسباران بیشتر جلوه گر می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه برای بازسازی مناطق سیل زده مصوبات مناسبی داشتیم و در آینده نیز تلاش می‌کنیم رونق اقتصادی در منطقه ایجاد شود، گفت: بازگشایی پایانه گمرک پدافند در وزارت کشور تصویب شده که برای رونق اقتصادی منطقه بسیار موثر خواهد بود.
پورمحمدی ادامه داد: قابلیت دامپروری و کشاورزی خوبی هم در منطقه وجود دارد که باید توجه بیشتری شود تا اشتغال و اقتصاد و منطقه بیش از پیش توسعه یابد.
استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: توسعه در همه ابعاد و در همه نقاط استان باید اتفاق بیفتد است.
خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نیز در این جلسه اظهار کرد: آماده هستیم مشکلات مناطق محروم را برطرف کنیم و در شهرستان کلیبر نیز پیگیر رفع مشکلات این منطقه هستیم تا محرومیت زدایی در این شهرستان محقق شود.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند نیز در این جلسه گفت: همه امید مردم منطقه به محصولات زراعی و باغ ها بود که با سیل یک جا همه را باختند.
خاتمی با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی بسیار گران است، گفت: باغداران و دامداران در آستانه استفاده و منتفع شدن از تلاش خود در اثر سیل خسارت زیادی متقبل شدند.
وی با اشاره به محرومیت این منطقه گفت: ۱۲۰ مدرسه کانکسی در مدارس شهرستان کلیبر داریم و ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه وجود دارد که حتی یک متر از آن نیز راه اصلی نیست.
حاتمی همچنین با انتقاد از طول کشیدن برخی از طرح های عمرانی در آذربایجان شرقی گفت: سد پیغام ۴ کلیبر نیز بیش از حد طول کشیده است.
انتهای پیام/
پایگاه امداد هوایی ارسباران ایجاد می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار