مدیرعامل موسسه تسکین در جمع خبرنگاران: 

تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ درصدی چهار مورد از هزینه های درمانی کودکان مبتلا به سرطان/ پرداخت ۴۵ درصد کل هزینه های سرطان

1400/05/22 - 18:35 - کد خبر: 48987 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (تسکین) گفت: اگر افزایشی در روند میزان مبتلایان به سرطان در کودکان اتفاق بیفتد و به طبع آن، میزان پرونده های ورودی به موسسه افزایش یابد در این شرایط اقتصادی قادر به حمایت نخواهیم بود.

به گزارش نصر، "جواد میلانی"، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: موسسه تسکین از سال ۱۳۹۳ فعالیت رسمی خود را شروع کرده است و تنها موسسه ای است که به صورت تخصصی در استان در این حوزه فعالیت می کند.
وی دسترسی و زمان دسترسی به درمان را دو فاکتور اصلی درمان کودکان مبتلا به سرطان دانست و افزود: اگر در زمان مناسب امکانات مناسب را داشته باشیم، طبیعتا نرخ خوبی در درمان خواهیم داشت.

تبریز قطب درمان کودکان مبتلا به سرطان 
میلانی با بیان این که تبریز قطب درمان کودکان مبتلا به سرطان در شمالغرب کشور محسوب می شود، تصریح کرد: تبریز میزبان کودکان مبتلا به سرطان  سایر استان ها برای درمان هست.
وی به افتتاح ساختمان خون و انکولوژی بیمارستان کودکان تبریز اشاره کرد و اذعان داشت: خرید ۴۵ دستگاه تخت بیمارستانی مجهز که مناسب کودکان مبتلا به سرطان باشد، تجهیز کمد اتاق کودکان، استقرار  تلویزیون در اتاق های کودکان، اقدام به تهیه هودهای شیمی درمانی در بخش انکولوژی بیمارستان کودکان تبریز از جمله اقدامات این موسسه است.
مدیرعامل موسسه تسکین گفت: از مردادماه سال ۱۳۹۸، تامین هزینه های درمانی کودکان مبتلا به سرطان شروع شد و این موسسه ۱۵ درصد هزینه های درمانی کودکان مبتلا به سرطان را بر عهده گرفت و در سال ۱۳۹۹، این عدد به ۴۵ درصد افزایش یافت.
 
 
افزایش بازه حمایتی موسسه تا ۸۰ درصد 
میلانی به آمار کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش موسسه تسکین اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۹۸، ۴۴۲ کودک تحت پوشش این موسسه قرار گرفتند و ۶۴ نفر از آنان قطع درمان شدند و در سال ۱۳۹۹ نیز ۴۱۴ کودک تحت پوشش این موسسه قرار گرفتند و ۵۳ نفر از آنان قطع درمان شدند.
مدیرعامل موسسه تسکین در ادامه سخنان خود به نحوه پذیرش کودکان مبتلا به سرطان در موسسه تسکین پرداخت و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و سایر شرایط خانواده، وضعیت سرپرست خانواده و... بین ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه ها تحت پوشش  موسسه تسکین قرار می گیرند؛ ولی با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و افزایش تورم، از سال ۱۳۹۹ بازه حمایتی موسسه از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد در نظر گرفته شد.
وی از هزینه های سرسام آور درمان کودکان مبتلا به سرطان خبر داد و افزود: البته لازم به ذکر است درصد حمایتی برای کودکان مبتلا به سرطان شناور است و ثابت نیست و اگر در شرایط اقتصادی و یا سایر شرایط خانواده تغییری حاصل شود، مسلما این موسسه میزان حمایت خود از کودک مذکور را افزایش خواهد داد تا خللی در روند درمان کودکان ایجاد نشود.

تحت پوشش قرار گرفتن چهار مورد از هزینه های درمان
وی از تحت پوشس قرار دادن چهار مورد از هزینه های کودکان مبتلا به سرطان به صورت صددرصدی خبر داد و ادامه داد: هزینه های درمان یکی از معضلات کشور شده است و با توجه به این افزایش هزینه ها، چهار مورد از هزینه های کودکان مبتلا به سرطان اعم از هزینه دارو، شیمی درمانی، بستری و رادیوتراپی، بدون توجه به شرایط کودک تحت حمایت صددرصدی قرار خواهند گرفت. 
وی شعار سازمانی موسسه تسکین را  "سرطان تسکین می خواهد" بیان کرد و گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا خانواده و سرپرست کودک مبتلا به سرطان، دغدغه ای به غیر از درمان فرزند خود نداشته باشد و تمامی تمرکزش بر روی فرزندش باشد.
میلانی افزود: تبریز در طول تاریخ شهری نوع دوست و خیر پرور بوده است و اجازه ندهیم هیچ خانواده ای به خاطر مسائل درمانی از درمان کودک خود باز بماند.
وی در سال ۱۳۹۰ که تصمیم به آغاز فعالیت گرفته بودیم، تعداد کودک مبتلا به سرطان در کل استان، ۱۱۰ نفر بودند، ولی در سال گذشته این رقم به بالی ۴۰۰ کودک رسیده است.
جواد میلانی، وی از افزایش روند سرطان در طی سال های اخیر خبر داد و افزود: اگر افزایشی در روند میزان مبتلایان به سرطان در کودکان اتفاق بیفتد و به طبع آن، میزان پرونده های ورودی به موسسه افزایش یابد در این شرایط اقتصادی قادر به حمایت نخواهیم بود.
انتهای پیام/
تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ درصدی چهار مورد از هزینه های درمانی کودکان مبتلا به سرطان/ پرداخت ۴۵ درصد کل هزینه های سرطان فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار