بیگی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

خیال خام سفیران روسیه و انگلیس هرگز تعبیر نمی شود

1400/05/21 - 20:53 - کد خبر: 48985 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: آن صندلی خالی که نمایانگر نقش آمریکاست، نشان می دهد آن ها خیال می کنند با چنین اقدامی می توانند اراده ملی ایرانیان را تحقیر کنند و دوباره به نقش سابق خود در کشور بازگردند. آنها بدانند چنین خیال خامی هرگز تعبیر نخواهد شد.

به گزارش نصر، "احمد علیرضا بیگی" در واکنش به انتشار تصویر بحث انگیز سفیران روسیه و انگلیس در ایوان تاریخی سفارت روسیه در تهران که کنفرانس تهران در سال 1322 شمسی در آن برگزار شد، به خبرنگار «نصر» گفت: آنها با این حرکتشان خواسته اند این پیام را القا کنند که می خواهند مشابه این نشست را برای تعیین تکلیف دوباره ایران داشته باشند و وقتی وادادگی دولت گذشته در عرصه سیاست خارجی و دیگر مسایل را دیدند، به خودشان حتی اجازه دادند درباره نقش روی اسکانس های ملی و محتوای کتب آموزشی ایران هم اظهارنظر کنند، حالا اعتماد به نفسی در خود یافته اند که به خود اجازه داده اند چنین جسارتی به ساحت ملت و دولت ایران داشته باشند.
 
وی افزود: آن صندلی خالی که نمایانگر نقش آمریکاست، نشان می دهد آن ها خیال می کنند با چنین اقدامی می توانند اراده ملی ایرانیان را تحقیر کنند و دوباره به نقش سابق خود در کشور بازگردند. آنها بدانند چنین خیال خامی هرگز تعبیر نخواهد شد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر لزوم برخورد محکم وزارت امور خارجه با این موضوع، ما در عمل باید نشان دهیم که این صحنه سازی ها و القائات هرگز به واقعیت بدل نخواهد شد و ملت و دولت ایران اراده خود را برای حفظ استقلال ملی و توسعه همه جانبه به کرسی عمل نشانده و خواهند نشاند.
 
بیگی گفت: اگر سفیران انگلیس و روسیه به خود جرات چنین جسارتی به ساحت ملت و دولت ایران داده اند، نشان می دهد که آنها پالس هایی را از داخل کشور دریافت کرده اند تا به چنین جسارتی برسند.
 
وی افزود: آن ها چه بسا از اقدام خود عذرخواهی کنند، اما ما باید در عمل نشان دهیم که استحکام رای و قدرت ملی ما با تکیه بر اراده ملت، بر خیال خام آنها آب سردی خواهد ریخت.
 

 
به گزارش نصر، انتشار تصویری از دیدار سفیران روسیه و انگلیس در محل ایوان تاریخی سفارت روسیه در تهران با واکنش های گسترده ای در فضای سیاسی و رسانه ای مواجه شده است. پس از انتشار این تصویر در حساب اینستاگرام سفارت روسیه در ایران، وزارت امور خارجه امروز سفیران این دو کشور را جهت ارائه توضیحات احضار کرد.
 
انتهای پیام/
 
خیال خام سفیران روسیه و انگلیس هرگز تعبیر نمی شود محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار