متفکر آزاد در گفتگو با «نصر» بیان کرد؛

روسیه و انگلستان برای درک قدرت ایران، وضعیت خاورمیانه را مرور کنند

1400/05/21 - 20:06 - کد خبر: 48981 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه و انگلستان و هر کشوری که دچار وهم شده، برای درک قدرت ایران می توانند سیاست های غرب در مورد خاورمیانه و وضعیت فعلی منطقه را مرور کنند.

به گزارش نصر، "روح اله متفکر آزاد" در واکنش به انتشار تصویر بحث انگیز سفیران روسیه و انگلیس در ایوان تاریخی سفارت روسیه در تهران که کنفرانس تهران در سال 1322 شمسی در آن برگزار شد، به خبرنگار «نصر» گفت: روسیه و انگلستان باید بدانند که ایران در موضع و وضعیت دهه 1320 قرار ندارد و درک معادلات انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر از جمله روسیه و انگلستان یاد می دهد تا معادلات و سیاست های خود در قبال ایران را بازنگری کنند.
 
وی افزود: ظاهراً برخی کشورها یادشان رفته که آنچه طی سال های گذشته در منطقه اتفاق افتاده، بر مبنای اراده جمهوری اسلامی ایران نقش بوده است، نه کشورهایی که در آن عکس تصویرسازی شده است.
 
متفکر آزاد تاکید کرد: روسیه و انگلستان و هر کشوری که دچار وهم شده، برای درک قدرت ایران می توانند سیاست های غرب در مورد خاورمیانه و وضعیت فعلی منطقه را مرور کنند.
 

 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به صاحب صندلی خالی تصویر مورد اشاره آنها اجازه تغییر نقشه خاورمیانه را نداد و مدعیان دیگر کوچکتر از صاحب صندلی خالی در آن تصویر معروف هستند. توصیه می کنم اگر دیگران هم به صندلی خود در تهران علاقه دارند، در برابر قدرت ملت و جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود آوردند، در غیر این صورت خالی شدن صندلی سرنوشت آنها را هم خواهد بود.
 
متفکر آزاد بیان کرد: وحدت ملت و دولت ایران، ضرورت حل مشکلات و توسعه همه جانبه کشور و تثبیت جایگاه منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی ایران است تا دیگران را از هر گونه جسارت علیه ملت و منافع ملی ایران برحذر دارد.
 
وی در پایان تاکید کرد: این موضوع نشان داد که شعار نه شرقی نه غربی جمهور اسلامی ایران محکم تر از قبل باید ادامه و اجرایی شود.

به گزارش نصر، انتشار تصویری از دیدار سفیران روسیه و انگلیس در محل ایوان تاریخی سفارت روسیه در تهران با واکنش های گسترده ای در فضای سیاسی و رسانه ای مواجه شده است. پس از انتشار این تصویر در حساب اینستاگرام سفارت روسیه در ایران، وزارت امور خارجه امروز سفیران این دو کشور را جهت ارائه توضیحات احضار کرد.
 
انتهای پیام/
روسیه و انگلستان برای درک قدرت ایران، وضعیت خاورمیانه را مرور کنند محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار