استاندار آذربایجان‌شرقی؛

اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تبریز برگزار می‌شود

1400/05/19 - 21:02 - کد خبر: 48878 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ۲۳ شهریور ماه امسال به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در نشست ستاد برگزاری هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تبریز، بر همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های استان برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی و مذهبی تأکید کرد و افزود: این همایش باید در خور شأن درگاه باعظمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهر تبریز به عنوان خاستگاه تشیع در ایران برگزار شود.
وی با بیان اینکه تا آخرین ساعت مسوولیتم جدی تر از گذشته پیگیر امور به خصوص مسایل مربوط به این اجلاس خواهم بود،  تاکید کرد: برای تامین منابع مالی این همایش باید تمامی دستگاه ها از جمله شهرداری و اتاق بازرگانی پای کار آیند.
پورمحمدی اظهار کرد: وظایف تمام دستگاه ها باید به صورت ریز و کاملا دقیق بیان شود تا تقسیم کار صورت گرفته و هر دستگاه موظف است به تعهدات خود عمل کند.
وی با اشاره به مشخص شدن وظایف هفت کمیته تخصیصی اجللاسیه، گفت: باید ظرف یک هفته تمامی کمیته ها تشکیل و گزارش عملکرد خود را به صورت دقیق ارایه دهند و تقسیم کار  بین دستگاه ها انجام گیرد و وظایف هر دستگاه به صورت مکتوب اعلام شود.
وی با تأکید بر اینکه همه ما خادم آستان حسینی هستیم و از هیچ تلاشی برای خدمت در این راه دریغ نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: همایش پیرغلامان حسینی فرصتی برای معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و خادمان درگاه اباعبدالله است و همه باید در برگزاری هرچه بهتر آن همکاری کنند.
مدیرکل صدا و سیما آذربایجان شری نیز در این نشست گفت: مراسم افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ۲۳ شهریور ماه مصادف با هفت صفر در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار می شود.
مرتضی صفری افزود: ۲۴ شهریور ماه مراسم شعرخوانی و همچنین مراسمی برای به نمایش گذاشتن شیوه برگزاری دستجات عزاداری عجم و شاه حسین گویان تبریز نیز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مراسم اختتامیه اجلاسیه در ۲۵ شهریور ماه برگزار می شود که شامگاه همان روز مراسم تلاوت دعای کمیل نیز برگزار می شود.
صفری با اشاره به وظایف کمیته های تخصصی اجلاسیه گفت: هفت کمیته تخصصی تبلیغات و فضاسازی، علمی و فناوری، فرهنگی و هنری، تشکل های دینی و مردمی، اجرایی و اطلاع رسانی، امنیت و انتظامات و تدارکات و پشتیبانی تشکیل شده است.
در این نشست درخصوص نحوه انتخاب و دعوت میهمانان و همچنین همکاری بخش‌های مختلف استان در برگزاری آن بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/
اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در تبریز برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار