خبر/

سیل ۱۳۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی کلیبر خسارت وارد کرد

1400/05/19 - 19:59 - کد خبر: 48875 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برآورده‌های اولیه جاری شدن سیل در کلیبر حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده، روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: میزان خسارت وارد شده بر راه ها و ابنیه فنی این شهرستان در جلسه کمیته بحران مطرح و از مدیریت بحران استانداری و فرماندار کلیبر درخواست شده تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز اقدامات لازم برای بازسازی و تعمیر راه ها و ابنیه های خسارت دیده در اولین فرصت انجام شود.
وی با اشاره به حضور نیروهای راهداری از اولین ساعات وقوع سیل سهمگین کلیبر برای بازگشایی راههای آسیب دیده و امدادرسانی به آسیب دیدگان از سیل، اظهار داشت: نیروهای راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کلیبر با بهره گیری از ماشین آلات موجود و همچنین ۲ دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی اعزامی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اقدام به بازگشایی مسیرهای مسدود شده و باکس گذاری برای پل های تخریب شده در راه های ارتباطی و راه های روستایی این شهرستان کردند.
رسول زاده، ادامه داد: بر اثر بارش شدید ۲ روز قبل که منجر به سیل در این منطقه شد حدود ۵۰ کیلومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی و ۳۰ دستگاه پل آسیب جزیی و کلی دیده اند و عملیات پاکسازی و بازگشایی مسیرهای ارتباطی از سوی عوامل راهداری در جریان است.
عصر روز یکشنبه در زمان بسیار کوتاهی، بارش ۷۰ میلی متری باران در شهرستان کلیبر موجب وقوع سیل شد.
سیل در چهار روستای این شهرستان شامل گوار، سهریق، عربشاه خان و چای کندی رخ داد و در این حادثه، خساراتی جدی به تاسیسات زیربنایی شامل خط انتقال گاز، برق و آب شرب وارد شد.
سیل ۱۱ دستگاه خودرو و تراکتور را با خود برد؛ ۲ دهنه‌ پل آسیب جدی دید و بیش از ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین تلف شدند؛ باغات حاشیه رودخانه «سئلین چای» و کلیبر چای نیز در این سیل خسارت دیدند. 
شهرستان ۸۰ هزار نفری کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
انتهای پیام/
سیل ۱۳۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی کلیبر خسارت وارد کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار