ایرج حریرچی:

تا یک ماه آینده تعداد مبتلایان به کرونا صعودی خواهد بود

1400/05/19 - 12:53 - کد خبر: 48866 نسخه چاپی

نصر: معاون کل وزارت بهداشت گفت: متأسفانه تا یک ماه آینده تعداد موارد ابتلای به کرونا در کشور افزایش خواهد یافت و تا یک ماه و نیم دیگر، موارد مرگ و میر صعودی خواهد بود.

به گزارش گزارش نصر، ایرج حریرچی در ارتباط تصویری شبکه یک سیما با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌ها در ۴ استان به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است، افزود: پوشش ماسک در اماکن عمومی در ۲۳ استان از ۳۲ استان، زیر ۵۰ درصد است.
وی ادامه داد: با توجه به اندازه گیری میزان تحرک و حرکت مردم در سطح جامعه، رفت و آمدهای مردم نسبت به شرایط عادی یعنی تابستان سال‌های ۹۶ و ۹۷, هفده درصد بیشتر شده است.
حریرچی اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا آخرین لحظه مسئولیت، همه کارهای لازم را با همه قوا انجام خواهد داد.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نمی‌توانیم همه مسئولیت‌ها را متوجه مردم کنیم، گفت: اگر واکسیناسیون، دچار بدعهدی خارجی‌ها و مشکلات مالی و برخی مسائل داخلی نمی‌شد و زودتر انجام می‌شد چنین وضعی را نداشتیم.
حریرچی ادامه داد: اگر اعمال قانون و حمایت مالی از اقشار آسیب پذیر، بیشتر می‌شد دچار این مشکل نمی‌شدیم.
وی با بیان اینکه دیروز ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد کرونایی مثبت و مورد مشکوک را بستری کردیم، اضافه کرد: دیروز از ۱۵۳ هزار تخت موجود کشور، ۵۱ هزار و ۵۰۰ مریض کرونا مثبت یا کرونا مشکوک داشتیم.
حریرچی گفت: پیش از این، بیمارستان‌های اصلی کشورمان هم وضعیت اشغال تخت نزدیک صد درصد داشتند و اکنون با اضافه شدن بار یک سومی، شدیداً از نظر امکانات و نیرو و توان نیروها دچار مشکل هستیم.
او افزود: پیش بینی چندین مرجع بین‌المللی این است که متأسفانه تا یک ماه آینده، تعداد موارد ابتلاء در کشورمان افزایش خواهد یافت و تا یک ماه و نیم دیگر، موارد مرگ، صعودی خواهد بود و این در حالی است که در داخل کشور هم عامل تشدید کننده تجمع نداشته باشیم، زیرا این ارزیابی با توجه به شرایط عادی انجام شده است.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از نظر شیوه نامه‌ها مشکل نداریم، اما اجرای آن دچار مشکل جدی است.
حریرچی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد مردم، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: گویی مردم دچار لجبازی با خودشان و هر کسی با گروه دیگر شده است.
وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه دینی و ملی ما این است که همه ما باید این فکر را کنیم که در این ایام، برای حفظ جان خود و رعایت شیوه نامه‌ها، چه اقداماتی را هر ایرانی باید انجام دهد و چگونه جان ایرانیان، شیعیان و مسلمانان را در این ماه مقدس، حفظ کنیم.
حریرچی افزود: از طرف حکومت هم اقدامات فوری در اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغلی مانند رستوران‌ها و محل‌های تجمع که در معرض خطر بیشتر هستند انجام شود.
وی با بیان اینکه ظاهراً هیچ وقت توان تعطیلی عمومی از ابتدای شیوع کرونا نداشتیم، گفت: باید امکانات بیمارستانی را تقویت و مسائل مالی را تقویت کنیم.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک سوم بیمارستان‌های ما با بیماران کرونایی، اشغال شده است در حالی که بیماران سرطانی و قلبی، عروقی و تصادفی هم بیش از گذشته مراجعه می‌کنند.
حریرچی بر لزوم افزایش واکسیناسیون تاکید و اضافه کرد: اکنون حدود ۷۳ تا ۸۷ درصد رده‌های مختلف سنی هدف بالای ۶۰ سال را پوشش دادیم؛ بقیه این هدف سنی که مراجعه نکردند، زودتر مراجعه کنند تا به ایمنی فعال ناشی از واکسیناسیون برسیم.
انتهای پیام/
تا یک ماه آینده تعداد مبتلایان به کرونا صعودی خواهد بود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار