خبر/

۳۱۲ میلیارد تومان طرح صنعتی آذربایجان شرقی در دست اجرا است

1400/05/18 - 15:11 - کد خبر: 48820 نسخه چاپی

نصر: معاون برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخشی از برنامه های محوری وزارت صمت در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، از پیگیری عملیات اجرایی یکهزار و ۴۸۲ فقره طرح با سرمایه‌گذاری ۳۱۲ میلیارد تومانی در استان خبر داد.

به گزارش نصر، نادر اصغرپور روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه با اتمام طرح های در دست اجرای صنعتی و تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فراهم خواهد شد، گفت: از این تعداد ۸۹۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال تکمیل شدن است.
وی افزود: در مدت یاد شده ۷۸۴ فقره جواز تاسیس ایجادی از طریق معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صادر و از پیشرفت فیزیکی تقریبی ۵۵ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده که این موضوع نشان از افزایش علاقه مندی به سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی دارد.
اصغرپور اظهار کرد: بیشترین میزان صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرک های صنعتی در شهرستان های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد می باشد.
وی یادآوری کرد: در چهار ماهه اول امسال بیشترین جواز ایجادی صادره مربوط به گروه های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و آشامیدنی ها بوده است.
اصغرپور با تأکید بر اینکه بیشترین جواز توسعه ای صادره در این بازه زمانی در گروه های صنعتی محصولات از لاستیک و پلاستیک، انتشار، چاپ و تکثیر، محصولات غذائی و آشامیدنی ها بوده است، گفت: تا پایان تیر ماه امسال ۸۰ فقره جواز تاسیس توسعه ای صادر شده که رشد حدود ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی ادامه داد: این میزان تقاضا برای صدور جواز توسعه ای در آذربایجان شرقی، بیانگر افزایش علاقه مندی واحدهای تولیدی به افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات تولیدی واحدهای صنعتی استان است.
انتهای پیام/
۳۱۲ میلیارد تومان طرح صنعتی آذربایجان شرقی در دست اجرا است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار