قائم مقام آبفای آذربایجان‌شرقی؛

کمبود آب شرب بهداشتی در مناطق سیل‌زده کلیبر امروز برطرف می‌شود

1400/05/18 - 11:35 - کد خبر: 48794 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مشکل کمبود آب شرب بهداشتی ناشی از وقوع سیل در روستاهای بخش «آبش آحمد» شهرستان کلیبر، تا عصر امروز برطرف می‌شود.

به گزارش نصر، ابراهیم عباسپور روز دوشنبه به خبرنگار گفت: مجتمع آبرسانی شهید لشکری، آب شرب مورد نیاز ۹۶ روستا و قشلاق بخش «آبش احمد» شهرستان کلیبر را تامین می کند که ساکنان تعدادی از آنها از عصر دیروز به دلیل جاری شدن سیل، در دسترسی به آب مشکل دارند. 
وی افزود: سیلاب دیروز در رودخانه «سئلین چای»، موجب شکستن لوله های آب و افزایش میزان کدورت آب موجود در مجتمع آبرسانی شهید لشکری شد. 
وی اضافه کرد: به همین دلیل نیز ۳۲ روستای محدوده مجتمع آبرسانی شهید لشکری در بخش آبش احمد با مشکل دسترسی به آب شرب مواجه شدند. 
عباسپور ادامه داد: در زمان حاضر ۶ اکیپ پاکسازی و سه اکیپ جوشکاری و برق کاری در محل در حال انجام وظیفه هستند تا جریان آب شرب بهداشتی به این تعداد روستا تا عصر امروز برقرار شود. 
وی با بیان اینکه تصفیه خانه شهید لشکری در جریان سیل دیروز خسارت ندیده است، یادآوری کرد: آب شرب بهداشتی مورد نیاز ۹۶ روستا و قشلاق بخش «آبش احمد» از سه محل شامل رودخانه ارس، آزادگان یا دره رود و مجتمع شهید لشکری تامین می شود.
وی با اشاره به حضور میدانی عوامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از ساعات نخست وقوع سیل در شهرستان کلیبر، گفت: همه تلاش خود را برای تسریع در برقراری مجدد جریان آب شرب بهداشتی در منطقه سیل زده به کار می گیریم. 
بخش «آبش احمد» با مرکزیت شهری به همین نام در ۱۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و در محدوده شهرستان کلیبر واقع شده است.
عصر دیروز یکشنبه در زمان بسیار کوتاهی، بارش ۷۰ میلی متری باران در شهرستان کلیبر موجب وقوع سیل شد.
انتهای پیام/
کمبود آب شرب بهداشتی در مناطق سیل‌زده کلیبر امروز برطرف می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار