رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد:

لزوم گسترش همکاری‌های حوزه و دانشگاه در زمینه علوم اجتماعی و علوم انسانی

1400/05/18 - 09:49 - کد خبر: 48779 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز بر لزوم گسترش همکاری‌های حوزه و دانشگاه درزمینه علوم اجتماعی و علوم انسانی و پاسخگویی به نیازهای فکری و علمی نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش نصر، میر رضا مجیدی در حاشیه مراسم تمدید تفاهمنامه همکاری علمی و پژوهشی مابین حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز، بر ضرورت همکاری و بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در زمینه انجام پژوهش علمی در حوزه مسائل علوم انسانی و اجتماعی تاکید کرد.
وی در دیدار با روسای واحد خواهران و برادران حوزه‌های علمیه استان با اشاره به تاریخچه همکاری دانشگاه و حوزه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بر ضرورت وحدت وهم کاری در زمینه رویکردها تاکید کرد و افزود: تقویت جنبه‌های اعتقادی با استفاده از پژوهش‌های علمی و هم‌چنین جوابگویی به نیازهای فکری و عقیدتی نسل جوان با استفاده از پژوهش‌های دینی بایستی به عنوان اولویت دو مجموعه قرار بگیرد و مسائل علوم انسانی از ظرفیت بالایی در زمینه  تقویت وحدت رویکرد دانشگاه و حوزه برخوردار است.
وی انجام مطالعات بین‌رشته‌ای، افزایش همکاری علمی به صورت تخصصی و عمومی، بهره‌مندی از توانمندی بالای اساتید دو مجموعه را به عنوان راهکارهای عملی همکاری حوزه و دانشگاه برشمرد و بر آمادگی دانشگاه تبریز بر پیگیری تفاهمنامه‌های قبلی و فعلی تاکید کرد.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن و حجت الاسلام محمدی، مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران آذربایجان شرقی نیز ضمن اعلام آمادگی بر گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه تبریز، از وجود ظرفیت بالای علمی و پژوهشی در حوزه‌های استان جهت هم افزایی اندیشه‌ها و رفع نیازهای فکری جوانان متناسب با شرایط روز خبر دادند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری علمی و پژوهشی ما بین دانشگاه تبریز و حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی تمدید شد.
انتهای پیام/
 لزوم گسترش همکاری‌های حوزه و دانشگاه در زمینه علوم اجتماعی و علوم انسانی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار