شهر قندوز افغانستان بدست طالبان سقوط کرد

1400/05/17 - 22:57 - کد خبر: 48771 نسخه چاپی

نصر: منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که شهر قندوز پس از درگیری شدید امروز یکشنبه بدست گروه طالبان سقوط کرد و بازار این شهر در آتش جنگ سوخت.

به گزارش نصر، منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان امروز یکشنبه شهر قندوز مرکز استان به همین نام را در شمال افغانستان تصرف کردند و شهر در یک درگیری شدید بین افراد طالبان و نیروهای دولتی افغانستان در آتش جنگ نابود شده است.
ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که شعله های آتش در فروشگاه های شهر از کنترل خارج شده و مردم از شهر در حال فرار هستند.
جنگ در شهر سرپل مرکز این استان نیز ادامه دارد و منابع خبری گفته اند که گروه طالبان به بخش های از شهر سرپل داخل شده و درگیری برای کنترل این شهر بشدت ادامه دارد.
خبرگزاری افق نیوز افغانستان از استان تخار نیز گزارش کرده است که گروه طالبان زندان مرکزی شهر تالقان را تصرف کرده و زندانیان این گروه را آزاد کرده اند.
با وجود آنکه گزارش هایی توسط وزارت دفاع افغانستان از حملات بمب افگن های بی۵۲ آمریکا به مواضع طالبان تائید شده است اما پیشروی این گروه همچنان ادامه دارد.
مقامات دولتی افغانستان تاکنون در باره سقوط شهر قندوز و رسیدن گروه طالبان به زندان مرکزی شهر تالقان در مرکز استان تخار واکنش نشان نداده است، اما طالبان پیش از این شهرهای زرنج در نیمروز و شبرغان در جوزجان را نیز تصرف کرده بودند.
انتهای پیام/
شهر قندوز افغانستان بدست طالبان سقوط کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار