رییس جمعیت هلال احمر:

بیش از ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده است

1400/05/17 - 01:11 - کد خبر: 48730 نسخه چاپی

نصر: رییس جمعیت هلال احمر گفت:‌ بیش از ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا تا امروز با تلاش این جمعیت وارد ایران شده است.

به گزارش نصر، کریم همتی روز یکشنبه در حاشیه راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا هلال احمر شهرستان تهران واقع در ابتدای خیابان کارگر جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این ظرفیت مناسب، قابل افزایش است، افزود: با توجه به تصمیمات خوبی که روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد، امیدواریم اعتبارات لازم در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد تا نسبت به افزایش محموله های وارداتی اقدام شود.
وی ادامه داد: امروز دوازدهمین محموله واکسن کرونا وارداتی از جمعیت هلال احمر  به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
رییس جمعیت هلال احمر إبراز امیدواری کرد که شاهد واردات واکسن کرونا در روزهای آینده با تعداد بیشتری باشیم و تا قبل از  پایان سال پوشش مناسب واکسیناسیون کرونا را داشته باشیم.
آمادگی هلال احمر برای تزریق واکسن 
همتی افزود:بارها آمادگی این جمعیت را برای تزریق واکسن کرونا به وزارت بهداشت اعلام کردیم و در برخی دانشگاه های علوم پزشکی به صورت موردی تزریق واکسن با همکاری انجام می شود.
وی بیان داشت: جمعیت هلال احمر علاوه بر واردات واکسن کرونا می تواند در واکسیناسیون کرونا هم اقدامات مناسب را به عمل اورد.
رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: مکان هایی از سال های گذشته برای تزریق واکسن حجاج بود و بیش از ۱۶۰ مرکز آماده است که این تعداد قابل افزایش به بیش از ۵۰۰ مرکز واکسیناسیون است.
همتی یادآور شد: همانطور که روز گذشته اعلام شد بیش از ٦ میلیون در واکسن کرونا موجود است که هنوز تزریق نشده است.
وی افزود: این موضوع می طلبد که از ظرفیت های مجموعه هایی مانند هلال احمر و بسیج استفاده شود.
وی اعلام کرد: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد مدلی که در تهران با همکاری نزدیکی بین ستاد مقابله با کرونا استان تهران وجود دارد را در کل کشور  اجرا کنیم.
مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا هلال احمر شهرستان تهران با حضور رییس جمعیت هلال احمر و فرمانده عملیات ستاد کرونای کلان شهر تهران و جمعی از مسئولان محلی راه اندازی شد.
انتهای پیام/
بیش از ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار