کریم زاده در نشست با خبرنگاران عنوان کرد؛

حمایت ویژه صندوق کارآفرینی امید از طرح های اشتغالزایی خرد و کوچک

1400/05/17 - 12:36 - کد خبر: 48727 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی گفت: صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک با طرح های مختلف حمایت می کند و بیش از 80 درصد تسهیلات ارائه شده توسط این صندوق در بخش های مختلف منجر به اشتغال شده است.

به گزارش نصر، "محمد کریم زاده" در آستانه روز خبرنگار با ارائه عملکرد صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی، افزود: این صندوق در همه شهرستان های استان نمایندگی دارد و نمایندگی شهرستان خداآفرین هم بزودی در هفته دولت گشایش می یابد تا در ارائه خدمات به مردم شریف خداآفرین سرعت عمل بیشتری حاصل شود.
 
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک با طرح های مختلف حمایت می کند و بیش از 80 درصد تسهیلات ارائه شده توسط این صندوق در بخش های مختلف منجر به اشتغال شده است.
 
کریم زاده با تاکید بر اینکه تمرکز صندوق کارآفرینی امید کمک به اشتغال پایدار در روستاهاست، ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها، تلاش می کنیم با ارائه تسهیلات و طرح های مختلف اشتغال در روستاها را تقویت کنیم.
 
وی گفت: سهم بودجه صندوق کارآفرینی امید کشور در طول سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است‌.
 
مدیر صندوق کارآفرینی امید با اشاره به انجام سه نوع نظارت قبل از پرداخت، حین پرداخت و بعد از پرداخت تسهیلات توسط این صندوق، گفت: نظارت پس از ارائه تسهیلات به طور دقیق انجام می شود و اگر تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال پایدار نشود، متقاضی بایستی تسهیلات خود را عودت دهد.
 
کریم زاده با تاکید بر این‌که سیاست صندوق کارآفرینی امید، حمایت از اشتغال و ایجاد شغل پایدار است، گفت: این صندوق در حوزه ارائه تسهیلات به خوشه های صنعتی و صنفی مختلف برنامه ریزی کرده است  و با توجه به این‌که آذربایجان شرقی در زمینه چرم و شهرک تخصصی چرم، کیف و کفش، مبلمان، صنایع دستی و ... پتانسیل بالایی دارد، در طول یک سال گذشته بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان اعتبار برای انواع مشاغل از سوی صندوق پرداخت شده است.
 
وی ادامه داد: در مورد هنر-صنعت فرش هم طرح ویژه ای اجرایی شده تا از این پتانسیل ویژه استان در قالب طرح ویژه "تار و پود" حمایت شود.
 
مدیر صندوق کارآفرینی امید افزود: ما از همکاری همه دستگاه های دولتی، تعاونی، عمومی و خصوصی برای حمایت از کارآفرینی و ایجاد اشتغال استقبال می کنیم و هر کس که در این امر یاری گر ما باشد، دستبوس آنها خواهیم بود و در همین زمینه با دستگاه های مختلف دولتی هم تفاهم نامه همکاری داریم.
 
کریم زاده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید در بخش حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، نوبنیاد و استارتاپ ها حمایت ویژه ای می کند و تعامل خوبی در این زمینه با دانشگاه های استان داریم.
 
وی در پایان تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید آماده توسعه همکاری ها با دانشگاه های مختلف استان است.
 
انتهای پیام/
 
حمایت ویژه صندوق کارآفرینی امید از طرح های اشتغالزایی خرد و کوچک نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار