مدیرکل گمرک بازرگان؛

بیش از ۱۵۷ هزار و ۴۵۰ تن کالا از مرز بازرگان وارد کشور شد

1400/05/16 - 12:37 - کد خبر: 48669 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل گمرک بازرگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۴۵۰ تن کالا از این مرز وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۹درصد افزایش داشته است.

به گزارش نصر، مجتبی بازگیر روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: ارزش کالاهای وارد شده به کشور از طریق این مرز از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۱۸۳ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۰۳ دلار رسیده است که در مدت مشابه سال قبل این میزان ۹۹ میلیون و ۹۶۵هزار و ۷۶۰ دلار بود.
وی افزود: کالاهای وارداتی شامل انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، وسایل نقیله زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه است که از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده است.
مدیرکل گمرک بازرگان ادامه داد: تعداد اظهارنامه‌های صادر شده از این گمرک نیز، چهار  و ۵۸۴ مورد است که در مدت مشابه سال قبل این تعداد یک هزار و ۱۷۳ مورد بود.
بازگیر همچنین به فعالیت بخش ترانزیت در گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۶۰هزار و ۲۵۱ تن کالا از طریق این مرز به صورت ترانزیت  ورودی خارجی و کارنه تیر انجام گرفته است و ارزش دلاری آن نیز چهار میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۷۳۹هزار و ۲۱۳ دلار می باشد.
وی اظهار داشت: در این رابطه ۲۶هزار و ۴۱۱ مورد اظهارنامه صادر شده است.
حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.
گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.
گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.
انتهای پیام/
بیش از ۱۵۷ هزار و ۴۵۰ تن کالا از مرز بازرگان وارد کشور شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار