رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی؛

جهاددانشگاهی در برهه‌های مختلف وظیفه رفع مشکلات کشور را برعهده گرفته است

1400/05/16 - 09:41 - کد خبر: 48645 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: جهاد دانشگاهی که بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب مولود انقلاب است، از آغازین روزهای تشکیل و در برهه های مختلف وظیفه‌ی رفع مشکلات جامعه را برعهده گرفته است.

به گزارش نصر، جعفر محسنی در برنامه‌ی تلویزیونی شبکه سهند به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان این‌که جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ فعالیت دارد، اظهار کرد: دانشگاه‌های ما پیش از انقلاب و حتی سال‌ها بعد از انقلاب، صرفاً دانشگاه‌های نسل اول بودند و لازم بود که شیوه جدیدی در دانشگاه‌ها پیاده شود، بر این اساس در ۱۶ مرداد سال ۵۹، جهاددانشگاهی با دستور امام راحل تأسیس شد.
وی با تأکید بر این‌که ۴۱ سال از عمر جهاددانشگاهی می‌گذرد و می‌توان گفت که این مجموعه به بلوغ رسیده است، افزود: جهاددانشگاهی در راه دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کرد تا بتواند دانش را به محصول و ثروت تبدیل کند.
محسنی با اشاره به نقش اثرگذار اقشار مختلف جامعه در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: جهاددانشگاهی ۲۲ شهید دارد و جوانان بسیاری در کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز با مدیریت جهاددانشگاهی اقدام به تولید قطعات مورد نیاز خمپاره می‌کردند و این نقش همچنان در عرصه‌های مختلف ادامه دارد.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پژوهش نیازمند سرمایه گذاری است، گفت: جهاد دانشگاهی موظف است که از محل تولید علم، مجموعه خود را بگرداند و این وظیفه به عهده جهاددانشگاهی گذاشته شده است که از محل تولید علم مجموعه خود را مدیریت کند.
وی، دولت‌ها را بهترین سرمایه گذار در بحث پژوهش‌های بنیادی برشمرد و افزود: شرکت های دانش‌بنیان نیز می‌توانند با سرمایه گذاری، محصولی را تولید کنند که نیازهای جامعه را رفع کند و خوشبختانه اخیرا شرکت های دانش بنیان محصولات خود را به خوبی به فروش رساندند و جهاد دانشگاهی نیز بعنوان یک نهاد پژوهشی فعال مطرح است که افراد توانمندی را جذب و حمایت می‌کند.
محسنی خاطرنشان کرد: نقش این نهاد انقلابی در توسعه پژوهش های کاربردی در کشور نیز بسیار است بطوریکه تاکنون ۷۵۰۰ مقاله مختلف به ثبت رسیده است و در آذربایجان‌شرقی نیز در کنار حوزه پژوهشی، در بخش های درمان، صنعت وعلوم انسانی نیز مطرح است. 
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، در ادامه، راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در راستای توزیع عدالت اجتماعی را از دستاوردهای مهم این نهاد انقلابی عنوان کرد و افزود: این مرکز به‌عنوان یکی از مراکز معتبر در استان برای رفاه حال عمده بیمارانی که جهت درمان از استان ما به سایر جاها مراجعه می‌کردند، ایجاد شد و در راستای تکمیل این مرکز به‌عنوان یکی از مراکز علمی ـ تخصصی، امکان تشخیص ژنتیک جنین قبل از انتقال را فراهم کردیم.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر توسط مرکز درمان ناباروری و آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی پذیرش می‌شوند، اظهار کرد: از کشورهایی مانند آذربایجان و عراق نیز به مرکز درمان ناباروری مراجعه کننده داریم.
محسنی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب متذکر شد: جهاد دانشگاهی ار حیث ورود افراد جوان یک مجموعه پویا است و ما افتخار می‌کنیم که جوانان بسیاری با ورود به این نهاد، کسب تجربه کرده اند و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب نیز در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزاری نشست های تخصصی را  با دانشجویان و اساتید دانشگاه ا در دستورکار قرار داده‌ایم.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت از سوی مجموعه جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ عنوان دوره در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت برگزار می‌کنیم و آموزش‌های بلندمدت نیز در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ارائه شده و رشته‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، غالباً در حوزه کسب و کارها بوده و بیشتر مهارت‌محور است تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی بتواند برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کند.
انتهای پیام/
جهاددانشگاهی در برهه‌های مختلف وظیفه رفع مشکلات کشور را برعهده گرفته است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار