خبر/

آغاز احداث شبکه فاضلاب روستای علویان مراغه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار

1400/05/15 - 18:52 - کد خبر: 48632 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: طرح احداث شبکه فاضلاب روستای علویان این شهرستان با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی روز جمعه در بازدید مسئولان شهرستان از روستای علویان افزود: این شبکه جمع‌آوری فاضلاب به عنوان یکی از مطالبه‌های اهالی این روستای گردشگری اجرا می‌شود و برای اجرای آن ۲ میلیارد تومان از طریق مشارکت‌های مردمی و هشت میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب مراغه هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد: طول این شبکه حدود ۱۱ کیلومتر شامل سه کیلومتر خط انتقال است و همچنین سه کیلومتر از شبکه آب شرب این روستا نیز به صورت همزمان نوسازی و توسعه خواهد یافت.
وی گفت: به منظور توسعه‌پذیر بودن شبکه فاضلاب این روستا، خطوط لوله انتقال آن به گونه‌ای طراحی و احداث می‌شود که در آینده روستاهای دیگر نیز از ظرفیت این شبکه بتوانند استفاده کنند.
وی افزود: احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای علویان حرکتی جهادی و مناسب از سوی شرکت آب و فاضلاب این شهرستان برای توسعه زیرساخت‌های روستایی در منطقه گردشگری علویان و روستاهای حاشیه سد علویان محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: این طرح می‌تواند در آینده نزدیک زمینه بهره‌مندی مردم روستاهای منطقه از شبکه جمع آوری فاضلاب بهداشتی و پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی را فراهم کند.
به گزارش ایرنا روستای علویان که در کنار سد علویان مراغه قرار دارد، ظرفیت پیوستن به شهر را داراست و یکی از روستاهای گردشگرپذیر این شهرستان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
آغاز احداث شبکه فاضلاب روستای علویان مراغه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار