در دیدار رئیس مجلس ملی قرقیزستان/

رئیسی: گسترش روابط ایران و قرقیزستان، دوستی دیرین دو کشور را تعمیق و تقویت می کند

1400/05/15 - 18:20 - کد خبر: 48631 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و قرقیزستان همواره روابط حسنه و دوستانه ای داشته اند، گفت: سطح روابط فعلی دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری کافی نیست و باید برای ارتقای تعاملات دو کشور به سطوح بالاتر گام های جدی برداشت.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ظهر جمعه در دیدار "نالانت مامیتوف" رئیس مجلس ملی قرقیزستان، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه دوستی عمیق و دیرین ایران و قرقیزستان با گسترش مناسبات در عرصه های مختلف بیش از گذشته تعمیق و تقویت شود، افزود: ظرفیت های بالایی برای گسترش روابط داریم که باید برای فعال کردن آنها برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.
"نالانت مامیتوف" رئیس مجلس ملی قرقیزستان نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک و آرزوی موفقیت رئیس جمهور کشورش برای آیت الله رئیسی و نیز آرزوی پیشرفت روزافزون برای ملت ایران، اظهار داشت: قرقیزستان بسیار به گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران علاقمند است.
وی تصریح کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات برای احداث خط آهن بین ایران و قرقیزستان از مسیر ترکمنستان و ازبکستان و نیز افزایش پروازها بین دو کشور، از اقداماتی هستند که می توانند زمینه گسترش تعاملات را فراهم کنند.
انتهای پیام/
 رئیسی: گسترش روابط ایران و قرقیزستان، دوستی دیرین دو کشور را تعمیق و تقویت می کند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار