مشاهیر آذربایجان (12)/

فرهاد قائمیان؛ بازیگر معروف اردبیلی

1400/05/14 - 10:56 - کد خبر: 48542 نسخه چاپی

نصر: به دنبال انتشار سلسه مطالبی در خصوص مشاهیر آذربایجان امروز به زندگی فرهاد قائمیان می پردازیم.

فرهاد قائمیان در سال 1344 در اردبیل متولد شد. او در سال 1371 ﺍولین تجربه بازیگری حرفهﺍی ﺍش رﺍ با فیلم دمرل شروع کرد و تا کنون در فیلم ها وسریال های زیادی ﺍیفای نقش کرده ﺍست.
او فعالیت هنری خود را از سال 1370 با بازی در فیلم های کوتاه آغاز کرد و بافیلم دمرل به کارگردانی یدالله صمدی به سینمای حرفه ای راه یافت.
پس از آن در فیلم های سینمایی سکوت کوهستان، سارای و هیوا به ایفای نقش پرداخت. در سال 1377 در فیلم سینمایی هیوا به کارگردانی سول ملاقلی پور و در کنار جمشید هاشم پور بازی کرد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.
پس از آن در سال 1379 به فعالیت در تلویزیون پرداخت و در سمت های مختلفی همچون بازیگر، تهیه کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس به ایفای نقش پرداخت و در سمت های مختلفی همچون بازیگر، تهیه کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس به ایفای نقش پرداخت.
وی به خاطر بازی خاصی که در فیلم قارچ سمی سال ۸۰ ارائه داد توانست نظر خیلی از کارگردان‌های مطرح را به خود جلب کند و راه جدیدی برای وی در عرصه بازیگری باز شود.
منتقدان سینما در سال ۱۳۸۰، وی را برای بازی در فیلم قارچ سمی ملاقلی پور، جزو ده بازیگر برتر سینمای ایران معرفی کردند جشنواره فیلم فجر مشهد نیز سال ۱۳۸۲، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را، برای بازی در فیلم تارا و تب توت فرنگی به وی اهدا کر.
قائمیان علاوه بر فعالیتهای سینمایی و تلوزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد. 
فرهاد قائمیان در سال 1383 با بازی در مجموعه تلویزیونی وفا فعالیت خود را در تلویزیون آغاز کرد و به خوبی در این سریال درخشید. شاید به جرات بتوان گفت فرهاد قائمیان شهرتش را مدیون نقشی به نام خرچنگ در سریال وفا ساخته محمد حسین لطیفی است.
قائمیان در سال 1392 با سریال زمانی برای عاشقی بار دیگر به کارگردانی محمد حسینی لطیفی در یک سریال مناسبتی ایفای نقش کرد.
انتهای پیام/
فرهاد قائمیان؛ بازیگر معروف اردبیلی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار